Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 26 augusti 2008 07:57

Nu sitter man här tisdag morgon på sitt lila rum på skolan.

Skolan börjar inte förrän 8.50 så jag har lång tid på mig.

Trodde jag skulle behöva byta om till gympan men det har visat sig att vi bara skulle ta en liten prommis.

Bra för mig eftersom att jag har halsont och kan knappt andas genom näsan! Ska faktiskt bli en rolig dag idag så jag vägrar att sjukanmäla mig.

Efter idrotten ska vi till och lyssna på en kurator som knappast kan ta så lång tid, mycket rast med andra ord. Sen har vi djurvård resten av dagen :D

Det kan jag bara inte missa.


Sen vill jag säga grattis i efterskott till stora flickan

Josefine som fyllde 16 år igår ;)

Grattis en än gång!


Nu har jag faktiskt tyvärr inte mycket mer att skriva. Kan visswerligen berätta att de bilder jag ständigt lovar att lägga in inte verkar möjligt på ett tag, jag kan fortfarande inte hitta överföringssladden.

Den ligger säkert på samma ställe som min miniräknare, vart den nu är...


Ha det gött!

Av Anna - 22 augusti 2008 16:54

Som ni säkert förstår så fanns det ingen dator att skriva på...

Inte tv heller för den delen :( Men på något sätt gick det bra ändå! :D


Kan berätta lite kort vad som hände.


Måndag:

Dagen då vi mest packade upp saker och blev utdelade i grupper.

Har för mig att det var denna dag vi gjorde farkoster som skulle ta sig fram via vindkraft, en ballong. Vi (jag och Annie) kom på delad fjärde plats men inga sura miner vi vann priset interfloras hederspris! Hehe, ni lommer förstå varför när jag lägger ut bilderna ^^.

Tisdag:

Jag och min grupp gick till Fårholmen och gjorde lite olika lekar.

Vi var blinda, blev bärda av varandra och lite annat.

Vi skulle börja lita på varandra helt enkelt.

Onsdag:

Vi gick åtta km *pust* jobbigt, fick lära oss att nyckla sedan en båttur hem :D


Torsdag:

Fick klättra upp för skule-berget, en riktig adrealin kick. När man kom upp bemöttes man av tacos (utan bananer...) När alla var mätta och glada blev det en tur ned med korgliften. Synd att det skulle till att spöregna när man satt där med mjukisbyxor, tur att Alxandra fick upp regnjackan sin.

När vi kom ned alldeles blöta och våta (är inte det samma sak?) skulle vi gå till rövarbyn, då släppte regnet såklart. Vi fick gå en labyrint och leta bokstäver, ordet blev HÖGA KUSTEN. Om jag gissade rätt vill säga.

Trötta som gruppen senare var gick vi alla till sängs för att vila upp oss inför mångkampen.


Gren 1: Höbalsrullning, våran grupp kom på tredje plats,

med andra ord sist...

Gren 2: Raketuppskjtning, vilken grupp och ingen annan var överlägsen *blink*

Gren 3: Bomkastning, en än gång vann våran grupp men med inte så mycket marginal...

Gren 4: Skottkärra, gick ut på att skjutsa en människa i en skottkärra. (Det kunde man inte gissa!) Våran grupp vann efter "sudden death" :P

Gren 5: Mänsklig agility, en stafett. Synd att de inte fick krypa på fyra ben, så urkult ut. Vi kom tvåa.

Gren 6: Kanot, där jag var med i tävlingen. Hur skojsit som helst, man fick paddla i en dräkt som såg ut som en skoterdräkt XL. Malin och Sofie (har för mig att det var Sofie) började paddla, dm låg riktigt långt bak. De andra var kanske dubbelt så långt före, när de kom tillbaka till kand skulle jag och Annie snabbt som attan ta på oss deras dräkter och paddla. Vi tog ikapp och låg tätt bakom de andra gav dräkterna till evelina och alexandra som fick en extra knuff av malin så att de skulle komma ut. Vi vann! Mihii :D


Prisutdelning... Godis!


Fredag:

Nu fick våran grupp godiset vi så väl förtjänat. Blev skickade till Pär som skulle knäppa foton på alla, blev därefter skickade till P-O för att lyssna på lite allmänt fakta om fritidsaktiviteter och om hans liv. Lunch och hemgång :D






Av Anna - 17 augusti 2008 21:34

Imorgon, måndag börjar mitt nya liv. Mitt liv som bonde ^^

Allting är packat, gardiner, lakan, matta och jag vet inte vad.

Bara synen av alla saker gör så att man får flärilar i magen,

det ser ut som om att jag aldrig kommer hem igen...

Vilket jag visserligen gör varje fredag men

det kommer kännas som en lång tid.

 Nya människor, nya vanor, ingen tv som man kan ta över...

När man sitter och tänker på det håller man nästan på att svimma!

Tänkte dela min första vecka med er och ta en massa bilder,

om jag kommer ihåg.

Förhoppningsvis kan jag uppdadera på bloggen varje dag men allt beror på om vi får ha egen dator första veckan...


Önska mig lycka till!


Av Anna - 13 augusti 2008 12:03

Eller som den heter på svenska, Bara Bea.

Grymt rolig film om en norsk sextonårig tjej som vill mer än allt annat skriva och få sitt första ligg.


Hehe, bra beskrivning av en film ^^ Mn för er som har tv4film kan jag vara så snäll att berätta att den snart kommer att visas där, typiskt mig och Lisa att köpa en film precis innan den visas på tv.


_____________________________________________________________________


Nu till något riktigt skrämmande....

*spännigen stiger*

På MÅNDAG börjar jag skolan!

Dags att bädda sängen, nu när man får eget boende, USCH! Bädda har då aldrig varit min grej, inte städa heller...  :/

 Så hur i hala friden ska man fixa detta då.



 P.S

 GLAD ALLA VÄNSTERHÄNTAS DAG!

(att det finns en sådan dag)







Av Anna - 8 augusti 2008 00:29

Jag är en liten fjärilslarv
som legat och förpuppat mig
men nu så vill jag gärna
ut och pröva mina vingar
jag vill flyga, flyga långt lång bort.
då fäller jag ut vingarna så räknar jag till fyra
en, två, tre, fyra aahhh! nu flyger jag...
nu flyger jag... ja nu flyger jag


se där en blomma röd och fin
och glad blir jag när jag landar på blomman
och luktar på blomman, mmmm...
sniff sniff sniff sniff aaahhh

men nu så vill jag flyga, vidare.
då fäller jag ut vingarna så räknar jag till fyra
en, två, tre, fyra aahhh! nu flyger jag...
nu flyger jag... ja nu flyger jag...
flax flax flax flax flax, fast mycket fortare...
ja nu flyger jag

Av Anna - 4 augusti 2008 16:38

Nu får det vara nog! Alla dessa filmer, kan de sluta göra dem bra!

Blir för mycket för min lilla lilla hjärna.

Men det blir många härliga stunder ändå, och eftersom att jag är en sådan filmfreak borde jag kanske ge er några bra tips.

Tänker dock inte ge er handling.


North Country

En gripande historia som är någolunda baserat från en sann historia.


Pumpkin

En söt film som går ut på att skönhet inte bara finns på utsidan.


Titanic

Basserad på en sann berättelse som bjuder på spänning, romantik och en massa tårar.


Mamma Mia!

En skrattfest, med bra musik.


Moulin Rouge

En vacker film med älskvärd musik bättre än orginalen.


A walk to remember

En film som verkligen får en att tänka efter.




Vill bara lägga till en sak, jag har köpt en BLOND hårfärg!

Håret blev dock ljusbrunt mn vi måste hylla min järvhet ;)


Av Anna - 2 augusti 2008 12:50

Som rubriken säger grattis sis på din 14 års dag, i efterskott du föddes ju den 1 augusti ;)


Tänkte också berätta att om sexton  dagar börjar skolan *biter på naglarna*

Så då blirr det bergsklättring :D


Ha det gött, Hej



Ovido - Quiz & Flashcards