Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 30 april 2009 21:09

Jo ni, hör och häpna jag var på min FÖRSTA Dragons-match för denna säsong idag. Kan säga att det är något jag saknat, riktig basket. Nu förlorade de tyvärr efter ett lite Hawai-spel om man frågar mig, slutet av första och hela andra var det underbart spel annars väldigt mycket slarv. Så nu måste de ta Solna borta för att vinna guldet vilket jag tyvärr inte tror att de kommer att lyckas med. Men för att nu se något riktigt positivt med idag så lyckades jag för första gången ha båda ROSBESTICKEN på lunchen!

Det är vad jag kallar för en lyckad lunch! Hejdå hörni :P

Av Anna - 30 april 2009 08:36

Sitter man här ännu en gång innan lektionen börjar, denna gång om fyra minuter... Hade tänkt skriva igår om min otroligt långa promenad som jag fortfarande inte har någon aning om hur lång den var... Måste väl ha gått över 1mil med tanke på att det är 3km runt rundan men sedan har väl inte jag superkoll på sånt. Något jag måste säga är typiskt är när man inte har med sig en grym kamera eller kamera överhuvudtaget! Mobilen var inte tillräckligt laddad för att fota så jag missade en räv ca 12m bort! Den stod bara och stirrade på mig och Theodor så jo ni, nog kändes det surt... Okej, nu är den 40 så jag måste dra... HARÉ!

Av Anna - 29 april 2009 18:34

Om ni läser rubriken vet ni vad som händer ^^

Ingen text denna gång

Av Anna - 29 april 2009 18:05


Här har vi en ganska gullig låt ändå av Arne Qvick, Rosen heter den. En av de äldre låtarna som man faktiskt diggar, här har ni texten så att ni kan sjunga med...


När man söker stundens sorger glömma

Är det skönt att vaken gå och drömma

Glömma att lyckan flugit har sin kos

och att du ej fick min röda ros

Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär


När jag som vanligt ringde dig och på bio bjöd dig ut 

så svara du helt enkelt nej, nu får det vara slut

Du sa: Jag ska va hemma, lägga mig tidigt och sova 

Ring inte mer är du snäll, och det, de måste jag lova

Men ingenting kunde hindra mig, jag måste ut ikväll 

På stan jag drev tills jag såg dig med en grabb i en bil av senaste modell

Bilens lack den glänste, kromen blixtra i dess nos,

när jag stod där stum och tänkte: Hur enkel är min lilla ros


När man söker stundens sorger glömma

Är det skönt att vaken gå och drömma

Glömma att lyckan flugit har sin kos

och att du ej fick min röda ros

Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär


När jag nu ändå vandrar olyckligt kär och nervös 

Är det väl ingen som klandrar om rosen ges till en annan tös


Ty just nu idag så köpte jag

en liten ros i en blomsteraffär

En ros röd som blod så att du förstod

att det är dej som jag håller kär

 

Hoppas att ni gillade den lika mycket som jag

 HARÉ!

Av Anna - 29 april 2009 10:56

Hej, tänkte skriva smått innan mattelektionen, inte en lektion jag vill ha nu om man säger så men det är bara att stå ut. Förhoppningsvis är han sjuk eller något liknande, nejnej ta det lungt så elak är jag inte eller?

Lär börja snart så jag kan lova er att jag får avsluta mitt i en mening eller att någon sätter på den där saken som gör att alla kan se vad jag skriver och han kommer in och mitt betyg sjunker som en sten. Min tur om man säger så


Ingen har fortfarande inte hjälpt mig med geologin, så om ni kommer på något intressant kan ni gärna skriva det här. Skulle behöva lite råd, vulkaner och jord/månskalv känns som den viktigaste just nu, nu kommer han... HEJDÅ!

Av Anna - 28 april 2009 22:53

Nu tänkte jag sitta här och fördröja tiden lite granna, iaf tills det är dags att gå och duscha. Nejmen ni! JAg ska plugga, då kanske jag glömmer bort att jag är hungrig också :D Natti!

Av Anna - 28 april 2009 17:33


HalliHallå allihopa idag har jag haft en hel dag med Röda Korset. Trista miner lite överallt men jag måste erkänna det att jag tyckte det var både intressant och roligt. Det är synd att vissa inte engagerar sig lite då hon nu tagit sig tid att komma upp. Kan förstå lite grann att det känns konstigt att göra en mun-mot-mun metod på en docka men om man står och gör halvbra på övningar hur ska man då kunna göra sitt bästa när det verkligen gäller? Kommer t.ex ihåg när det var brandmän här och vi fick prova att släcka en människa (docka) med en brandfilt, 89% av klassen sparkade på dockan! Med andra ord så skulle jag inte vilja råka ut för en allvarlig olycka på denna skola...


Men nu alla som känner mig får ni vara stolta. Ni vet hur jag och städning fungerar ihop, det ska ju alltid finnas något annat som kan behövas göra men nu ni, nu städade jag chinchilla-buren! Klart att jag städat den förut men nu är den jättefin, det är bara taket som ska dammas av. Det är nästan så att jag är avis på dem, för jag vill helst hålla mig undan från att sitta i bur. Sen är även frågan om denna bur skulle hålla för mig, ett svar som jag kan stå över att få veta... Tro inte att jag är orolig över min vikt, vill bara inte skaffa en ny bur.


För att fortsätta med er som känner mig/läst bloggen vet att jag har ett litet problem med TV-tiderna, nu har jag och Elin bestämt oss för att zappa fram och tillbaka, om vi inte förstår handlingen blir det nog repris på Desperate på söndag. Tyvärr är det fortfarande problem med Navy CIS och Ugly... Beslut fattas senare!


Nu ska jag fortsätta med det jag håller på med, ska försöka "få tid" med att träna backa med Theodor sen... HARÉ!

Av Anna - 27 april 2009 20:41

Det skulle inte förvåna mig om jag vore skallig nu, eller åtminstone otroligt kal på huvudet. Har suttit och slitit i håret i mina tappra försök att komma på vad jag ska skriva om på Geologin. Det är verkligen blankt, när jag tänker ser jag bara vitt och en liten vulkan. Varför inte skriva om vulkaner då? Har försökt... Får inte till någon bra början. Är kanske inte så skolpigg helt enkelt men jag måste göra klart sista frågan på häftet ikväll så att det inte glöms bort, det är lätthänt när det är något så fnuttit kvar. Oj, paus men inte än. Nu skriver jag! Iaf så måste jag bli klar med filmanalysen, har bestämd mig för att skriva en flytande istället för punktvis, ser mycket snyggare ut då.


För att sätta in en liten nyhet mitt i allt... DRAGONS VANN! :D

Nu är det bara en till hemma, som vi självklart vinner. + att Swe leder


Vet ni vad nu tänker jag sluta skriva, är lite trött i huvudet faktiskt så vi få höras av helt enkelt. HARÉ!

Ovido - Quiz & Flashcards