Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Stolthet och Röda Korset

Av Anna - 28 april 2009 17:33


HalliHallå allihopa idag har jag haft en hel dag med Röda Korset. Trista miner lite överallt men jag måste erkänna det att jag tyckte det var både intressant och roligt. Det är synd att vissa inte engagerar sig lite då hon nu tagit sig tid att komma upp. Kan förstå lite grann att det känns konstigt att göra en mun-mot-mun metod på en docka men om man står och gör halvbra på övningar hur ska man då kunna göra sitt bästa när det verkligen gäller? Kommer t.ex ihåg när det var brandmän här och vi fick prova att släcka en människa (docka) med en brandfilt, 89% av klassen sparkade på dockan! Med andra ord så skulle jag inte vilja råka ut för en allvarlig olycka på denna skola...


Men nu alla som känner mig får ni vara stolta. Ni vet hur jag och städning fungerar ihop, det ska ju alltid finnas något annat som kan behövas göra men nu ni, nu städade jag chinchilla-buren! Klart att jag städat den förut men nu är den jättefin, det är bara taket som ska dammas av. Det är nästan så att jag är avis på dem, för jag vill helst hålla mig undan från att sitta i bur. Sen är även frågan om denna bur skulle hålla för mig, ett svar som jag kan stå över att få veta... Tro inte att jag är orolig över min vikt, vill bara inte skaffa en ny bur.


För att fortsätta med er som känner mig/läst bloggen vet att jag har ett litet problem med TV-tiderna, nu har jag och Elin bestämt oss för att zappa fram och tillbaka, om vi inte förstår handlingen blir det nog repris på Desperate på söndag. Tyvärr är det fortfarande problem med Navy CIS och Ugly... Beslut fattas senare!


Nu ska jag fortsätta med det jag håller på med, ska försöka "få tid" med att träna backa med Theodor sen... HARÉ!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards