Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 29 mars 2008 19:00

Kan man ha något annat när man fått sådana underbara nyheter.


1. Lisa kom till final i Standard

2. Lisa kom trea på latin

3. Jag har pratat med Eva Backman (uppfödare av portar)


1 & 2 tänker jag inte berätta så mycket mer om, hehe...

Men punkt tre därimot Förut idag var jag faktiskt lite ledsen då jag fick höra att vaplarna från Amazingselmas blivit tingade, så vi pratade därefter med Eva. Hennes valpar har inte kommit än men hon ringde upp oss ivarjefall och som det ser ut nu (om allt går bra med valpningen) kommer vi ha en liten valp hos oss till skolavslutningen :D


http://vovve.net/EvaBackman/galleri.asp?p=1


Ja, sen kan jag ju berätta lite om gårdagen...

Timrå spelade mot HV71 och vann givetvis med 3-2, kollade på matchen hemma den här gången. Tänkte vara lite generös och ge bort min biljett och se matchen på tv med mina vänner istället, även fast det bara var jag som var riktigt intresserad hade vi ganska roligt ändå. Jag och Josse hade oerhört roligt när vi lyssnade på kommentatorerna och snappade upp lite roliga citat, observera att när vi är flumma kopplar vi saker till... Ni kommer att förstå när ni läser...


"Dom har ett j*vla tryck när dom kommer"-Törnberg (HV71) om Timrå

"De fick göra lite vad de ville med oss"-Sanny Lindström (TIK) om förstaperioden

"Man har inte blivit såhär långa som man blev i förra matchen"-Kommentator om Färjestad

"Det gäller då bara att få in den(pucken) bakom Liv"-Omgjort citat av Per Hallin

"Och så kan han inte låta bli att dela ut några kallingar"-Vi måste ha hört fel ;P




Sedan när Tessy kom fick vi höra hennes vackra språk...

"Ajja, Bajja, Fiskbullar"-Så lät det när timrå missade ett mål


Själv försökte jag mig på jobbet som kommentator...

Ingen framtid kanske då jag inte ens kunde säga Kokko och puck... 


Av Anna - 28 mars 2008 11:26

Läste precis en väldigt kort artikel om "Fallet Louise" Hon som var med i Uppdrag granskning ni vet. Denna flicka fick leva hos sin far i en skruttig husvagn och blev ständigt utsatt för sexuella övergrepp av sin far. När hon entligen räddades började folk undra varför inte socialtjänsten ryckt in tidigare. Hennes far som blivit dömd till sexuella övergrep och rättpsykriatiskvård fick nu beskedet att han har fortsatt vårdnad av sitt barn! Vad tänker dessa människor med?! Ett barn som redan nu är förstörd ska fortsätta lida, en flicka som aldrig kommer kunna lita på någon människa igen. Varför ge en människa som redan haft ett sådant svårt liv en dom som skulle kunna leda henne till döden. Sverige som redan nu har ett mål att stoppa den höga siffran av ungdomar som drabbats av depression och självmordsbenägenhet stoppas knappast när de fortsätter att utsätta barn för sådana hemskheter och annat skit! Detta är verkligen saker som får en att bli frustrerad... Innan jag läste artikeln satt jag faktiskt och läste igenom några papper om den nya linjen samhälle juridik här i sundsvall. Undra om man skulle ta och välja den ändå. Jag får en chans att påverka samhället och hjälpa barn och ungdomar, eller alla som behöver hjälp helt enkelt. Ni som läser, börja fundera över vad ni kan ändra i samhället och få dessa maktgalna människor att se sig omkring vilken de skada de gör pga att de inte öppnar sina ögon. Låt er röst höras och berätta vad ni tycker.  

Av Anna - 21 mars 2008 22:40

Låter det inte härligt! Godis förstår ni alla varför det finns på min rubrik, ingen påsk utan godis alltså :D Blev ändå lite förvånad när jag fick mitt påskägg. 100 spänn och en massa gotta, jag blir verkligen bortskämd (är inte sarkastisk) Inget som intresserar er att läsa så jag hoppar godisämnet. Rubriken lät bara bättre med godis...


Varför jag inte skrivit på ett tag nu är för att jag haft väldigt fullt upp.

I förrgår var jag på Pipelines ungdomscafé och lyssnade på skitmusik, LOL

Enda anledningen att vara där är ju för att ha någonstans att hänga och spela kort ;) Bara så att ni vet, jag är grymmast ;P Ganska mysigt ställe ändå, lite synd att de inte har nå gon trocadero... Min dag blev förstörd! Hehe, okej så beroende är jag iaf inte.


Efter den dagen, Torsdag vill säga så fick vi besök av en utomstående. Från Höglunda, läskiga typer dem där... Inte många lektioner, hade nationella så hann knapp prata med "folket". Spec inte med tanke på hur bråttom jag hade till basketen som började 13.30 och vi slutade 13.00, han som tur var :D (Skriver väldigt kortfattat men orkar inte gå in på detaljer...)

Efter detta kunde jag softa innan jag skulle till Limpan och se på bröderna fluff ^^ Grymma snubbar det där, längesedan man garvade så. Stannade ganska länge faktiskt, snackade och annat skit. Rolig kväll helt enkelt :D Nästa dag åkte vi till mommi <33 och fåt mat. *PROPPMÄTT*

Tänka sig, när man kommer hem får man ett sms där det står "Hänger du med till Opalen" Varför inte?

Lisa... Var lugn jag kommer inte sluta vara med dig på kvällarna ;)

Det var bara ett bra band och ett som funkade men som jag faktiskt höll på att somna till... Komiskt att det vaar ett metalband, jag lyckas jag :D

Åkte hem, här sitter jag och ska nu berätta om det lilla missödet som säkert var den enda anledningen till att ni valde att läsa denna hittills så meningslösa text ;) Iaf så tänkte jag berätta om det annars så hatade Färjestad, tycker för första gången synd om dem! Att frölunda inte kunde ha en mordernare hall gjorde så att Färjestad ev. inte får spela i semie...

Jöpp, det var allt :P

Av Anna - 17 mars 2008 17:47

Ja tänkte skynda mig skriva något innan träningen. Hade mitt litteraturprov idag, jippie... Inte det roligaste må jag säga. Jo, fick även reda på mitt prov i NO-som jag gjorde för ett tag sedan. Gick jätte bra, Marit gillade det verkligen. Hade lite otur dock då jag hade missuppfattat en 3p fråga och det var dem jag behövde för ett MVG. Men hon sa ivarjefall att med tanke på min beskrivning av transistorn så skulle man kunna säga att det var desamma. Överlycklig! :D Jamen nu blir det vell inget mer... Får höra på TIK matchen hur det gick senare bara då träningstiden har flyttas. Urk...

Av Anna - 16 mars 2008 21:25

Vi börjar med igår. Satt hemma och myste med "pyjamasen" på (Det vill säga min TIK tröja) och kollade på timrå - modo på tvn. Suverän match, fick inte se lutet tyvärr... Melodifestivalen började och jag plågade mig igenom låtarna. Den enda bra var ju Nordman även om han aldrig skulle kunna gå till final så var han bäst. En text med djup i. Men när jag sett alla dessa låtar blev det dags för Björn, då kom mina vänner. Plopp sa det bara så var tvn ur sikte. Så då stod jag där i lekparken och snackade med dem bara och skämdes över vissa som gick och frågade om smör hos mina grannar

*evil blick*  Skojsit att träffa dem iaf. Sen var jag tvungen att gå hem för jag hade ju match idag. Så jag sa vell lite skämtsamt att de kunde komma och kolla klockan tio idag, gissa vilka som kom! Har aldrig haft så många av de mina som kolla. Frida, Mats, pappa, mamma, josse, malin, nils och ewwe.

Känner mig poppis, en fras jag använder mig ofta av nu ;) Jahmen, tilbaka till matchen. Vi mötte Jämtland och hade endast sex spelare vilket kändes tungt innan.  Dom var säkert 14 så vi trodde de skulle lägga i men det gjorde de inte. det var vi som hade farten och spelade riktigt bra. Den bästa matchen på, iaf av mig om man nu inte räknar de första 2min när jag fick tre fouls... Löste sig och vi vann med ca 20p. Starkt jobbat tjejer :D Känner mig riktigt glad över segern men man kan aldrig få ha det perfekt. Ytterligare en gång har jag skadat mig och denna gång ryggen, Youpie! Vet inte vad som är fel bara att det gör ont... *snyft* Förövrigt så har vi satt upp den nya tvn hos pappa :D Snacka om sprudlande känsla man fick när den startade, men nu får ni ursäkta mig... Ska kolla på Hide N' Seek... Har sett den men den är ok... Synd att jag inte har pappas tv hos mamma :'(

Får ta med mig den nästa gång

Av Anna - 15 mars 2008 00:02

Denna har allt, de grymmaste komikerna, bambi, mona (S) och fredrik (M)

 Så för er (ni vet vilka ni är) som inte är världens största fan av parlamentet dra till slutet så får ni höra vad reinfeldt egentligen tycker. Ni kan dra den till 3.30 :D

Av Anna - 14 mars 2008 20:36

Jaja mensan, här firar jag för fullt    Modo - Timrå    2 - 5 :D

Kan det bli bättre ;) Fantastisk match, om man bortser från den andra perioden... Har inga naglar längre :( Men en till match imorgon på Canal 9 enligt mamma. Då kommer timrå ta sin tredje vinst med 2-1, känns tyvärr som om att det kommer bli som den första, avgörs i sudden... Det är verkligean synd att det ska krocka med melodifestivalen, annars hade jag givetvis gått på matchen. Men om man kan se den på tv så går det ju ändå :D Komiskt att Melodifestivalen är ett sådant måste att se med tanke på den skit musik som spelas, kanske är det som är det roliga i det hela, eller?


Eftersom jag som många andra är lite småkär i Björn så måste jag berätta hans lilla ordvits som han talade in till Swe telefonsvarare när han blev utslängd ur en buss. Observera att han då var 14 år.


Bästa busstrafiken här på SWE, ni är alla en människoras av sämsta kvalité. En stackars pojke i tårar. I sin brors gamla kläder, lämnad att dö i vårt iskalla väder, Som ni glatt ger en böter.

Med ert självbelåtna flin, 800 spänn! Era jävla svin...

Kontrollanter och lapplisor, jag hoppas ni försvinner.

Bakom era ryggar vajar handens längsta finger.

Erat jobb är så trist att tiden står stilla.

Hoppas löner är kass och att frun luktar illa.

Man mår illa och får kvälvningar av att se er på stan,

jag hoppas ni får magsjuka och fula barn.

Ni ska pissa i motvind och stryk ska ni ha.

Jag hoppas ni inte får någon tårta på er födelsedag.

De är värdelösa kreatur som är svårt att hata mer.

Barnen i Afrika tycker synd om er.

Ingen tycker om er,

inte ens era föräldrar.

Må västraby* i helvetets eldar.

Ha det gött

HEJ



Västraby*  är inte riktigt säker på vad han sa






Av Anna - 12 mars 2008 19:30

Måste erkänna att jag börjat gilla Country... Illa jag vet, men lyssna bara

Ovido - Quiz & Flashcards