Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 31 januari 2009 15:17

Nu sitter man hos storasyster och väntar på skjutsen till TIK-matchen. Ska snart åka så jag änkte lägga in ett litet inlägg :P Nisen har blivit så stor nu och skrattar gör hon nästan hela tiden. Gårörelser gör hon också, stora flickan :D Men nu måste jag göra mig klar, Hejdå!

Av Anna - 30 januari 2009 17:15

Jo nu är man hemma igen, observera att det inte är mitt rop på hjälp ligger. Det är faktiskt skönt att komma hem då man alltid får god mat här och inte bostongurka inrullat i vad det såg ut som att vara hamburgarkött... Mitt desperata rop på hjälp handlar om besökare, förra året hade jag över 500 och nu i december hade jag 371, det jag vill är att slå det. När jag skriver det här har jag 364 besökare. Man vill ju klara av sitt mål för januari :P

Av Anna - 29 januari 2009 19:20

För nu är det inte segt längre ^^




MoDo - Timrå ___ 0-1


Heja Timrå! :D

Av Anna - 29 januari 2009 19:03

Sitter framför datorn nu och lyssnar på sportradion. MoDo - Timrå det är det som gäller nu, otroligt synd att kvalitén suger något djävulskt, efter som vanligt... Hackar inte nu iaf, peppar peppar!



Heja Timrå! XD

Av Anna - 28 januari 2009 19:42


Vad kan man säga, hon lyckades igen. Wahldén når verkligen ens hjärta med sina gripande berättelser om ungdomar som gått sig illa. Så gott som alla har väl läst hennes "Eskort" och "Kort kjol"? Men nu var det inte någon av dem jag läste trots suget när jag såg dem ligga där på bokhyllan, näe jag valde en annan bok. "För bra för att dö".


Boken handlar om mobbning och deperation något som man kan se hand i hand. I boken möter man på Stella- en tjej av kraftigare modell och som går sista året på gymnasiumet. Stella har blivit mobbad sen urminnes tider utan att någon sagt stopp. Nu det sista året börjar det dock spåra ur. Hon har aldrig haft någon att prata med men när hon börjar bli aktiv på en sida med rubriken SJÄLVMORD finner hon "Manson", tillsammans går de in i en pakt. De ska dö tillsammans.


Boken i sig är kanske barnsligt skriven men får ändå med den mörka bakgrund som skall finnas i en historia som denna. Att jag läste ut den på ca två/tre timmar visar hur bra den är. Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig den!                  

 3½/5



Av Anna - 28 januari 2009 08:14



Är det bara jag som tycker att hon och Henrik Dorsin liknar varandra?

Av Anna - 27 januari 2009 17:22

Jobbig var ordet. Gick upp extra tidigt för att träna en sista gång på glosorna som nu ofc blivit förflyttat till på Torsdag... Lite bra med tanke på att jag inte kan dem men ville faktiskt sova urk...


Hamburgare till lunch, BLÄ! Tog bara bröd, eller tja jag smakade en liten bit menmen. På brödet tyckte jag att jag ändå fått till något smarrigt då det fanns dressing, gurka och rostadlök.

Det sistnämnda tog jag nog för mycket av för när jag kom ut ur matsalen spydde jag... Inte bra, ringde mamma för att se med henne om hon visste om jag hade någon samarin. Hon visste inte, fick skynda mig upp för att leta men kunde inget finna. Fortfarande illamående klev jag in till lektionen... Precis i tid :P  


Det löste sig sen tillslut då jag efter den lektionen sprang ned till skolsyster och fick någon tuggtablett, inte den godaste men man stod ut och bättre blev man. Den gjorde faktiskt så att jag fick ned middagen, pannkaka! Mums! Det enda lyckade på dagen faktiskt...


Nu hoppar jag lite fram och tillbaka men hunden var verkligen stressad idag, kanske berodde det på mig att han kände av min oro. Ett mysterium som inte lär lösas...


Nu får jag hoppas att dagen kan sluta bra, Timrå spelar mot Rögle hemma :D Såklart kan inte jag se den :( Därför blir det radio som jag verkligen är besviken på. Skulle lyssna på Timrå - Brynäs förut... Matchen var så otroligt efter att t.o.m Aftonbladets Mål för Mål var före och då är den trots allt brukar den vara ca 3-4 min efter den riktiga tiden. Mycket att klaga på men idag är faktiskt för min del en klagodag. Man måste få ha sådana ibland :p


 Hörs

Av Anna - 26 januari 2009 16:57

Nog kan man undra alltid, tiden går så otroligt fort nu förtiden. Man försöker hinna med så mycket man kan men... Vet ärligt talat inte hur jag ska avsluta den meningen. Tillbaka till ämnet. Hade planerat att jag skulle träna glosor samtidigt som jag för en gångs skull ha basketträningen förberedd. Det sistnämnda började väl bra då jag gått runt och frågat vilka som ska vara med...  Hur många blev vi nu igen? ... Eh skit samma för som sagt var så började det bra, kanske ska köra försvar och låta dem använda benen så minskar risken att få en till blåtira en aning men det lär troligen inte bli försvar ändå. Vet inte om jag orkar idag. Något som jag anser är hur enkelt som helst är tydligen värsta hjärnkirurgin för andra, komplicerat med andra ord. Inte mitt fel att jag är trött dock, det är dessa jävla mattelektioner! Folket kan inte viska på denna skola, de låter som om att det skulle ha varit tredje världskriget utanför... Så som ni ser så hör inte basket och matte på Nordvik ihop, därför fick jag denna brilijanta idé, varför inte kolla om vi kan ha en till träning! Då skulle jag själv få komma igång också. Har frågat fritidsledaren som om jag läste hans min rätt så gillade han det. Kan ha varit blåtiran han log åt också, han anser att den är rolig... Nu fick jag besök, vi höres

Ovido - Quiz & Flashcards