Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Anna - 15 januari 2009 19:23



 

 Ja ni ser vad det står, tänkte inte på att nämna vad som hände på djurvårdstimmen idag då jag var så ivrig att berätta om buren men såhär gick det till iaf....


Först börjar jag blöda från mitt finger, ingen vet varför... Sen några minuter efter mitt pyttesår så kommer Hanna ut från reptilrummet, hon har blivit biten av Albin, våran Albin! Albin den söta lilla majsormen som aldrig varit aggresiv men tydligen var han hungrig, ändå hade han precis fått en mus att äta vilket gjorde saken ännu bättre med tanke på att Hanna inte är stelkrampsvaccinerad...


Hannas sår har blivit tvättat och de står inne i reptilrummet för att vänta, eller jag har för mig att dm gjorde det. Helt plötsligt skriker de. "Serväs äter upp Albin!" Alla blev hur paff som helst och sprang in till reptilrummet där Servääs faktiskt försökte svälja Albin. Som tur var fick Angelica bort Servääs från Albin och det var frid och fröjd mellan dem men vi måste ha koll på Albins öga då han blödde ur det efter attacken.


Om vi fortsätter lite i reptilrummet så kan jag berätta att våran skäggagam Humle dog under lovet :'( Han levde ett bra och otroligt långt liv för att vara skäggagam.  

                        

R.I.P

Humle


Sen blev det lite roligt, eller för oss som såg det hända. Två getter smet ut ur hagen deras när några skulle byta vatten, en rolig syn som sagt var för oss som var innomhus och såg folket jaga efter dem. Observera att vi inte behövde gå ut för vad det verkade som så tog det inte en lång stund att jaga in dem. xD


Det var nog det som hände hos oss i dag, ha det bra folks ;D




Av Anna - 15 januari 2009 16:39



Kanske just bamsing inte är rätt ord då det låter som om att vi pratar om något levande, näe det jag pratar om nu är buren till chillorna. Själv hade jag uppfattat det som om att det var en ganska liten bur men nejnej jag hade fel.


Höjd: 205cm

Bredd: 103cm

Djup: 60cm


Min dörr till mitt rum är ca 2m hög, den är nog lite mindre än 1m och korridoren är kanske 1.5m bred... Blir svårt detta, för att göra saken ännu roligare så bor jag på övervåningen ^^ Det ska bli roligt att se hur vi löser denna situation :P



Ovido - Quiz & Flashcards