Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 16 december 2009 19:53

Detta har verkligen varit en jobbig kväll! Herregud alltså, skulle åka ned till Härnösand för att hämta varor till HejGiraff hos Alrico. Jag hade redan bestämt med en lärare att jag skulle få sammåka till Härnösand klockan 16.00


16.00 - En annan av de som ska åka har inte kommit (Jag ringer Alrico och säger att jag kommer bli sen)

16.10 - Vi åker från Nordvik

16.40 - Vi är i Härnösand

16.46 - Jag blir "dumpad" på buss-station, springer via genvägen som jag och Nilla lärt oss.

16.49 - En dam säger att man inte får gå där längre så jag måste vända om

16.51 - Jag tar emot varorna och betalar, blir erbjuden skjuts till bussen.

17.01 - Jag ser bussen jag skulle till Nordvik med lämna busshållplatsen

Ringer till Ingrid och ber henne ringa upp mig, vilket hon gör. Mitt batteri dör så jag går till vänthallen och frågar en man om jag får låna hans telefon. Mobilen vaknar till liv så att jag kan ringa på mannens mobil. Hon säger att det måste finnas en annan buss som går innan 21.00 Därför kollar jag runt tabellerna och hittar en som går till Lunde 18.15

Lånar en telefon av en tjej på Frasses för att ringa mamma, kanske kan komma hem istället. Detta gick inte...

18.06 - Går till busshållplatsen

18.14 - Bussen kommer, en otrevlig busschaufför med finsk brytning säger åt mig att mitt paket inte får följa med mig upp till övervåningen.

18.51 - Bussen är framme i Lunde , min mobil fungerar inte alls så jag börjar vandra till ett hus för att låna en telefon. Möter dock en bil, stannar den och får låna mobilen efter lite övertalning och ringer mamma. Ber henne att ringa fritidsledaren (Ingrid) så att hon kan hämta mig där. Jag blir lycklig när jag finner en toalett, nej jag var inte kissnödig men den hade en varm torksak för händerna! Står där ett tag och kollar ut då och då, tillslut är hon där!

19.12 - Sitter i bilen och tuggar på en chokladbit som jag fått av Ingrid.

19.30 - Äter mat hos Madde

19.53 - Jag börjar skriva detta inlägg


Japp ni förstår att jag är trött ^^ Nu ska jag plugga och städa så att allt är klart för hemfärden imorgon, HA DET FOLKET!


Av Anna - 16 december 2009 08:34

Morgonhhalsont, YUOPIE! Nä, inte direkt... JAg hoppas iaf att det bara är något kortvarigt, blir jobbigt om det ska vara såhär hela dagen. Jaja, närmast är det TTF vilket betyder att jag kan sitta på rummet och jobba lite. Oj, nu ryker internet om två minuter. HARÉ FOLKET!

Haj

Av Anna - 15 december 2009 23:18

Snö, äntligen snö! Det är otroligt det måste jag då säga, ena dagen finns den sen försvinner den och när man tror att julen tänkte vara grön i år så snöar det 1½dm snö på natten. Här har ni en tjej som är otroligt nöjd!


Kanske inte lika mycket över min insats i Samhälle, har försökt jobbat hela kvällen men jag var väl inte så lyckad helt enkelt. Istället har jag jobbat med UF (lagt ut katalogen för HejGiraff UF på hemsidan), annat arbete inom skolan, sett på Ugly Betty och Bridget Jones Dagbok, varit med Elin och spelat Zoo.Äh, orka höra om min dag, inget speciellt med den! Nä, vet ni vad jag tar och publicerar detta nu sen får vi se om jag tittar på CSI avsnittet som går på 5:an nu, har redan sett den men har för mig att det var ett bra avsnitt.

Av Anna - 2 december 2009 18:23


Hej, ville bara visa er mitt UF företags nya sida där vikommer att sälja våra varor!


http://hejgiraffuf.bloggplatsen.se/




Av Anna - 1 december 2009 22:51

Nu har det gått och blivit december, känns som om att alla bloggare nämner det men det är ju sant också.

December är verkligen speciellt på någotvis, jag menar hur många månader får början på månaden "Nu har det gått och blivit..."? Inte April i varjefall. Oktober kanske, Mars lika så men nä man kan inte jämföra dem med december!


December har julafton, Lucia, Nobel,  god mat, mysig stämning, snö och är slutet på året. Vad finns det inte att gilla? Tja, det är kallt... Kan dock vara mysigt, är glad att snönäntligen bestämt sig för att titta fram iaf! Ishalt men någolunda vitt, det är rätta takter. Om vi får ytterligare en nästan vit jul med grönbruna fläckar (inslag av vår) dör jag faktiskt.


Ibland undrar man om det var för att man var liten, att man tyckte det var så mycket snö ute alltså... Det känns konstigt att det skulle blivit en sådan stor förändring på dessa 17år. Vilket påminner mig, jag blir snart 18! Shit, 6 februari jag längtar! :D


Herregud, plopp inlägg hela tiden. Jag måste lära mig att följa en rödtråd!

Ja ni, vad skall göras..? Måste hitta på någonting, skippa att skriva för att gå ut med hunden och sedan duscha kanske och för att tillsist gå och lägga sig? Ja, det låter bra.

HARÉ MITT FOLK!


Ovido - Quiz & Flashcards