Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Värsta kvällen på länge

Av Anna - 16 december 2009 19:53

Detta har verkligen varit en jobbig kväll! Herregud alltså, skulle åka ned till Härnösand för att hämta varor till HejGiraff hos Alrico. Jag hade redan bestämt med en lärare att jag skulle få sammåka till Härnösand klockan 16.00


16.00 - En annan av de som ska åka har inte kommit (Jag ringer Alrico och säger att jag kommer bli sen)

16.10 - Vi åker från Nordvik

16.40 - Vi är i Härnösand

16.46 - Jag blir "dumpad" på buss-station, springer via genvägen som jag och Nilla lärt oss.

16.49 - En dam säger att man inte får gå där längre så jag måste vända om

16.51 - Jag tar emot varorna och betalar, blir erbjuden skjuts till bussen.

17.01 - Jag ser bussen jag skulle till Nordvik med lämna busshållplatsen

Ringer till Ingrid och ber henne ringa upp mig, vilket hon gör. Mitt batteri dör så jag går till vänthallen och frågar en man om jag får låna hans telefon. Mobilen vaknar till liv så att jag kan ringa på mannens mobil. Hon säger att det måste finnas en annan buss som går innan 21.00 Därför kollar jag runt tabellerna och hittar en som går till Lunde 18.15

Lånar en telefon av en tjej på Frasses för att ringa mamma, kanske kan komma hem istället. Detta gick inte...

18.06 - Går till busshållplatsen

18.14 - Bussen kommer, en otrevlig busschaufför med finsk brytning säger åt mig att mitt paket inte får följa med mig upp till övervåningen.

18.51 - Bussen är framme i Lunde , min mobil fungerar inte alls så jag börjar vandra till ett hus för att låna en telefon. Möter dock en bil, stannar den och får låna mobilen efter lite övertalning och ringer mamma. Ber henne att ringa fritidsledaren (Ingrid) så att hon kan hämta mig där. Jag blir lycklig när jag finner en toalett, nej jag var inte kissnödig men den hade en varm torksak för händerna! Står där ett tag och kollar ut då och då, tillslut är hon där!

19.12 - Sitter i bilen och tuggar på en chokladbit som jag fått av Ingrid.

19.30 - Äter mat hos Madde

19.53 - Jag börjar skriva detta inlägg


Japp ni förstår att jag är trött ^^ Nu ska jag plugga och städa så att allt är klart för hemfärden imorgon, HA DET FOLKET!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards