Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 30 december 2008 14:03


       


Nu

Av Anna - 29 december 2008 15:30

Min lilla eller stora systerdotter!


Av Anna - 26 december 2008 15:43

Ja nu är det dags för första TIK-matchen efter uppehållet och även dags för den nya tröjan att vara med :D Får se hur det kommer att gå ^^


Fast nu är det strömavbrott i huset... Nästan all ström är borta förutom i tvn och några lampor, det måste väl betyda någonting ;) Hoppas bara att drickorna (om jag inte redan druckit upp dem) håller sig kalla till matchen.

Av Anna - 25 december 2008 13:47


Ja tänkte berätta vad jag fått :D




  •  Gitarr till Guitar Hero
  • Damsugare
  • Mobil (finns en risk att vissa nummer försvunnit)
  • World tour of Skåne (Johan Glans)
  • Presentkort 200kr på Djurmagasinet
  • Chinchilla-bok
  • Timråtröja Lander
  • Almanacka
  • Sockor
  • Clerasil
  • Biokort 150kr
  • Skrivbok
  • Pläd
  • Heroes s1 box

Av Anna - 23 december 2008 17:17

Blir lite smågalen här, min favorit bok finns inte till salu längre! Om jag inte vill ha en klassuppsättning på 30 böcker! GAAAH! Något så otroligt frustrerande...


   


Plötsligt griper Johan tag om Margaretas axlar. Han ler som om gesten endast är en kamratlig omfamning, men ögonen glimmar som hos en rovfågel. Margareta slutar nästan att andas.
– Akta dig du, häxpiga, viskar han i hennes öra. Det är farligt att vara i djävulens tjänst ...

1675 är ett år då mörkret sänker sig över Stockholm; det är då häxförföljelserna tar fart. Alltsammans börjar på våren då en pojke kommer till staden, Johan Johansson Grijs. Han har anklagat sin egen mor för att vara häxa och sänt henne i döden.
I Stockholm får Johan en ung beundrarskara som lyder hans minsta vink och trollbundet lyssnar på hans historier om Blåkulla. De skrämmande berättelserna får barnen att misstänka alla, och snart börjar kvinnorna i kvarteret att leva farligt … Alla som ser udda ut eller är duktiga i läkekonst löper risk att bli förföljda. Men det finns en flicka som vågar trotsa Johan och hans följe …

Häxans son är en berättelse med verklighetsbakgrund. Personerna som omnämns har, med ett undantag, funnits i verkligheten. Förutom den fiktiva delen innehåller boken ett kort faktaavsnitt med bilder.


Av Anna - 21 december 2008 20:14

Börjar bli riktigt le nu, hela tiden bråk runtomkring mig... Varför? Jo nu för att jag har varit borta! Fy fan vad sur man blir, så "klanen" vem vet det kanske är hejdå till er nudå. Vi har ändå ingenting gemensamt längre, ni har tagit ena vägen och jag den andra. Komiskt att jag med glädje säger adjö, som ni sade jag kanske inte vill vara med er. Synd att ni inte läser min blogg... En japansk kan ni dock läsa HOHO! Så om ni nu mot förmodan väljer att trycka in på min blogg får ni läsa vad jag säger *håller tummarna*

Av Anna - 14 december 2008 22:59

Här har jag suttit och kritiserat julkalendern om hur dålig den är och så får jag ett litet sms av min lillasyster att Johan Glans skall vara med på julkalendern imorgon... Gissa vem som ställt väckarklockan på sju men som skolan börjar kl 10 för? Svårt eller hur...

Vem vet, Johan Glans kanske räddar min jul ;) 

Av Anna - 14 december 2008 11:52

Hela dagen igår var allmänt stressig, upp tidigt för att jobba och städa hela djurrummet. Kände mig så otroligt bossig då jag sade åt alla vad dem skulle göra men de får nästan skylla sig själv när de frågade mig om allt. När klockan var 09.20 upptäckte jag att vi glömt fixa växel till kassan. Skyndar mig upp till fritid för att fråga om pengar, ingen där! Springer till trädgård då jag vet att det finns många elever som säljer där. Letar och letar och finner tillslut Peo, Peo själv har mycket att göra så jag får vänta tills klockan är 09.45, när det är klart åker vi till fritid. DÄR FANNS INGA PENGAR! Ingrid måste ha tagit dem! Då blir det ned till trädgård igen för att leta efter Ingrid men vi blir nästan överkörd av en bil som tänkte backa ut när vi körde förbi. Peo tänkte att jag hade brottom så han snackade lite med människan i fråga, en djurvårds trea... Vad kan man förvänta sig av dm ;) Ingen utskällning blev det, snarare skämtade de med varandra. Peo kom på sig själv och vi for vidare. Kliver ut ur bilen, letar efter Ingrid. Finner henne och även hon är lite upptagen. Hon ger mig pengarna så jag springer ned till Nedergård, klockan var nu 09.55 och ingen hade tänkt på att hämta kassan vi skulle ha pengarna i, så gissa vem som fick fixa det... Vi hann ivarjefall, ett mirakel om ni frågar mig med tanke på att vi öppnade kl 10.00


Sen var det insläpp och man blev tvungen att ta ca 11 pers för folk i våran grupp var försenade, kom inte eller så gick de iväg en stund för att köpa saker. Jag hann knappt avsluta en grupp innan jag skulle ta en ny. Hade tur när jag fick grupper som fick se reptilerna först då vi hade "experterna" där, då kunde man överlämna dm så kunde jag fortsätta med en ny grupp. Men när det var som stressigast fanns det ingen människa i reptilrummet och jag blev tvungen att föreläsa om reptiler som jag kan NADA om!! Sen skulle såklart en grupp komma 11.59 så dm blev då tillåtna att komma in. Vi hade lunch kl.12.00 jag fick 12.20 och fick än en gång ta reptilerna!


USCH OCH BLÄ FÖR DET!


Sen fortsatte dagen lika stressig men nu kom också Lisa, mamma, pappa, Maria, Linn och Juice :D Så det blev det en rundvisning med dem. När dagen var slut skulle man upp till rummet, visa hur man hade det, springa ned och tvätta, vara lite social, säga hejdå och sedan blev det att hämta tvätten, äta middag och vara lite mer social. Efter det höll jag mig till datorn nästan hela kvällen/natten. Tack för den du...


Det var min Lucia dag det. Så nu sitter man här på Nordvik och upptäcker att jag måste äta.

Hejdå


Ovido - Quiz & Flashcards