Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 31 december 2007 15:58

Nu är det snart slut på år 2007. Tänk vad åren går. Jag kommer fortfarande ihåg första dagen i ettan. Tänka sig att man bara har en termin kvar.

I bakgrunden hör jag Sverige vinna mot Tjeckien och väntar på nationalsången. En vacker sång faktiskt. Åh där kom den :D


Men tillbaka till vårat år 2007. Borde jag dra igenom året som gått som de flesta nu gjort? Eller ska jag gå igenom vad som skall hända till 2008.

Vi får vänta och se.   Tänker faktiskt gå nu och avsluta med att säga Gott Nytt År och så jag hoppas att ni kommer ha ett roligare nyårsfirande än vad jag kommer att ha.  

Av Anna - 30 december 2007 11:16

Okej, kanske inte jag men med är jag. Den riktiga kändisen är ju Justin

            


Jo du, kaxig får man vara men skulle rekomendera att inte kaxa på vem som helst. Den där hundens svans var längre än Tras... Jo, bilden är med i ST. Ni förstår säkert varför. Det är nog inte ofta man ser en vit Dvärgschnauzer hoppa mot en Irländsk varghund. Det var en kul dag. Uppmanar er alla att om ni ska använda raketer gör det bara på tolv slaget och inte som vissa tre dagar innan. Måste säga att de där ballongerna var riktigt fina. De såg ut som stjärnor som reste mot himmelen. Men om man bor nära en skog ska de nog inte användas, vi vill inte ha någon skogsbrand. Fast om man bor nära skogen ska man nog inte skjuta raketer heller... Ja nu har jag inget mer att skriva. Så nu ska ja fortsätta mitt hundletande

Av Anna - 21 december 2007 13:42

Ja, fick mina betyg idag. Har aldrig varit så besviken förut! Lärare kan verkligen vara orättvisa det säger jag då bara. På hemkunskapen fick jag G även fast folk som inte kan sätta på spisen fick VG (nämner inga namn) Sedan på bilden fick jag också ett G även fast jag fått MVG på mitt prov och gjort klart alla mina uppgifter! Så fult målar jag inte heller... Hur är det möjligt att jag fick G!!! Fatta vad arg jag är. Många av mina betyg visste jag att jag skulle få som jag fick men är ändå besviken på lärarna, deras sätt att bedöma är fel!FEL! På no:n sa min kära *host* Marit att på alla lektioner låg jag på en klar MVG nivå men när jag fick ett VG på provet fick jag ändå VG. Även på tekniken fick jag VG, men vi skulle inte få betyg i det ämnet förän VT! Nej, GUD! Det verkar som om att man måste smöra som fan för att få rätt betyg, måste vell offra ännu mer av min fritid och strunta i tv plus "kompisträffarna." Detta var helt enkelt en skit dag, men annnars var den bra... Öh, jag fattar inte logiken själv där men det får stå kvar. Är så frustrerad att jag inte ens orkar sudda... För att byta ämne. Klädde granen idag:D Den blev jätte fin. Men det tog typ fem minuter så det var velll inget mer än det. Oups, för många L. Men vi hörs något och sedan vill jag önska er alla en GOD JUL!

Av Anna - 18 december 2007 22:26

Hejhej! Fått höra vilken dålig humor jag har så tänkte därför visa mottsatsen! Bedöm själv :P


How many dogs does it take to change a lightbulb


GOLDEN RETRIEVER:
The sun is shining, the day is young, we've got our whole lives ahead of us, and you're inside worrying about a stupid burned out bulb?

BORDER COLLIE:
Just one. And then I'll replace any wiring that's not up to code.

DACHSHUND:
You know I can't reach that stupid lamp!

ROTTWEILER:
Make me.

LAB:
Oh, me, me!!!! Pleeeeeeze let me change the light bulb! Can I? Can I? Huh? Huh? Huh? Can I?

TIBETAN TERRIER:
Let the Border Collie do it. You can feed me while he's busy!

JACK RUSSELL TERRIER:
I'll just pop it in while I'm bouncing off the walls and furniture.

POODLE:
I'll just blow in the Border Collie's ear and he'll do it. By the time he finishes rewiring the house, my nails will be dry.

COCKER SPANIEL:
Why change it? I can still pee on the carpet in the dark.

DOBERMAN:
While it's dark, I'm going to sleep on the couch.

BOXER:
Who cares? I can still play with my squeaky toys in the dark......

CHIHUAHUA:
Yo quiero Taco Bulb.

IRISH WOLFHOUND:
Can somebody else do it? I've got this hangover....

POINTER:
I see it, there it is, there it is, right there....

GREYHOUND:
It isn't moving. Who cares?

AUSTRALIAN SHEPHERD:
First, I'll put all the light bulbs in a little circle..

OLD ENGLISH SHEEP DOG:
Light bulb? I'm sorry, but I don't see a light bulb?

HOUND DOG:
ZZZZZZzzzzz.z.z.z..z..z..z...z

CATS:
Dogs do not change light bulbs. People change light bulbs. So, the question is: How long will it be before I can expect light?

Ja, det var den... Nu tänkte jag börja själva bloggandet.Såklart var jag lika dum i huvudet som alltid och hade typ glömt bort att jag hade sovmorgon och kom då ca 2h innan skolan började, youpi! *var sarkastisk*  Så jag satt där och drygade vid datorn och... Ja... DEt var det. Måste säga att detta inte var en sådan händelserik dag. Visst jag åkte på stan med Lisa men ja, så kul var det inte, eller hur Lisa ;) Kom hem, drygade vid tvn, datan, tvn och tillslut när pappa kom hem klockan 20 fick jag äta mat. Vem vet, det kan ha varit några kilon som åkte :D Skämt åsido läste något avskyvärt på stan idag. Alla har säkert sett det vid det här laget men enligt metro vill regeringen att deras barn eller ja som de uttrycker det: De bättre barnen med pengar borde få förtur i kön för vård!! Vad händer med vårat samhälle!!! Usch! Snacka om att jag inte ångrar hur jag smutskastade Reinfeldt på mitt so-prov idag. Tur att han inte han vet det... Hihihi, i'm so evil. Hörde något på nyheterna med. Om någon stjärna. Lät intressesant men han typ bara höra en ny stjärna/stjärnbild... Snacka om att jag kommer sitta fastklistrad i soffan imorgon. Det är sådana saker man vill höra om! Men nu skall jag ge mig iväg (om det nu är ett uttryck) Ja men hejdå och jag får hoppas att ni inte slutat läsa. 
Av Anna - 14 december 2007 17:52

Av Anna - 14 december 2007 17:51

Av Anna - 14 december 2007 17:46

Av Anna - 3 december 2007 22:02

Vill först säga att det var riktigt synd att Andreas åkte... Även fast jag kan hålla med om att Amanda var bra så var det ändå många felaktiga toner på en sån enkel låt som Halleluja! En låt som folk skulle få tårar i ögonen om jag så sjöng opera!! Sen var det hennes utmaning, jag hörde ingen wailing! Nog för att jag är hörselskadad men döv är jag då ändå inte!! Tyckte också väldigt synd om Marie. Maneater kan inte ens Nelly sjunga sådär. När hon sjunger live är det en helt annan version så juryn SKÄRP ER!!


Men nu skall vi inte prata om idol... Nu skall vi prata om mig, bara mig ;P

Fick entligen vara med på träningen! Det är otroligt hur mycket man kan sakna att sätta en boll i korgen. Riktigt efterlängtat, men måste fortfarande ta det lungt. Har fortfarande känningar :( Men man ska alltid se det positiva. Har även haft prov idag. Ja, ni gissade rätt... NO! Kommer ha mardrömmar i evigheter :'(


Nu tänkte jag avsluta med lite mera sjönsång :D Detta är när Johnny Depp sjunger in för sin nya film, lyssna och njut :D

Ovido - Quiz & Flashcards