Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits.

Den låten får mig alltid att tänka på ditt och datt, kan vara jobbiga saker till sådant som man varit med om nyligen, idag kom mina tankar till valdebatten vi hade på skolan igår. Lite besviken över den på ett sätt då det var för lite tid(!) Vi hann inte ens ta upp sjukvården som är för mig en av de absolut viktigaste frågorna, positiva med hela debatten är att jag nu är helt säker på att Vänsterpartiet kommer få min röst i alla val, hade ju faktiskt inte hört så mycket om vad de ville för min kommun tidigare. Hur som helst så är jag orolig att Folkpartiet kommer få mycket röster i skolvalet och även röster från första gångsväljarna då han som presenterade deras politik bara nämnde det som han tyckte skulle passa att berätta för ungdomarna om deras politik. Han drog dessutom till med lögner som att V inte tyckte om FN, helt oacceptabelt... Sen kändes det dessutom som att ungdommarna i Sundsvall inte riktigt förstår att man måste tänka lite större än vad som är bäst för en själv efter hur man lever idag, man måste tänka på att det finns flera generationer och tyvärr flera klasser i vårt samhälle. I ett sådant viktigt val som detta är får man inte tänka egoistiskt, vilket förmodligen många vuxna gör (blickar tillbaka vad som hände förra valet)

 

Jaja, usch får man väl säga. Även ett stort USCH (dagens usch) till bussen i Sundsvall. Som helt klart glömt bort vad tid betyder för dagens samhälle! Inte heller en bra service eller förstående för äldre kunde de visa denna morgon. Jag kan ju säga att jag helt klart blev besviken...

 

Detta får väl vara allt för idag, Haré!

 

P.S
Grattis i efterskott till Bertimo, Denise och älsklingen min!

Ovido - Quiz & Flashcards