Alla inlägg den 22 april 2009

Av Anna - 22 april 2009 17:17

 Först ett stort GRATTIS till Mamma!


Tess frågade mig precis på middagen om något som faktiskt lät ganska intressant. Hon frågade mig om jag ville bo med henne nästa år i en tvåa utanför skolan. Lägenheten ligger ca 8km från skolan vilket betyder att jag får gratis buss, lägenheten gick på 1750 har jag för mig hon sade och sen får man väl lägga på ca 250 till om vi vill ha TV/internet. Problemet skulle väl vara att samsas om TVn kanske men priset är bra medtanke på att Nya kostar ca 3000kr. Rätta mig om jag har fel på detta...

 Hon sade iaf att man skulle kunna åka och kolla hur det ser ut, fanns tydligen ingen bild, förhoppningsvis är det större än vad det är här!


Nu för att byta ämne kan jag berätta att jag gjorde mitt matteprov idag. Blev lite sur då jag missade ca15-20min av lektionen för att han var sen och skulle prata innan så jag hann inte göra klart provet! Blev lite osäker hur mycket jag hann på 9 kan ha missat någon punkt där och sen hann man inte med sista talet 10. Jag vet att det inte låter som något stort prov och att 10 frågor är lite men det var mycket måla som faktiskt tar tid, med måla menar jag grafer förresten. Men man ska väl ändå inte klaga, är klar med boken nu så nu lär det väl bli lite mer i fördjupningsboken.

Sen gick det otroligt bra på PBL, är glad att fallet vi har nu handlar om hundar, kan faktiskt det! Kan redan grupperna (eller någolunda bra), raser måste jag faktiskt erkänna att jag är riktigt haj på men man kan alltid bli bättre och sen tycker jag att det är intressant med hundensutveckling så detta lär gå finfiiiint! Här vill jag sätta ut en massa glada gubbar men jag ska försöka hålla mig.
Vi har haft Hund ock Kretslopp idag också men på hund ska vi nu lära hunden att BACKA! Ska träna hårt med detta under helgen, nu ska jag fokusera mig mer på filmanalysen och Lydnad, sen måste Kretsloppet bli klart också men det gör jag med Lottis så det får bli på lektionerna.


Fast innan jag börjar arbeta ska jag spela Never Ending Level Game, ska klara ut det spelet alltså! Prova spela det, msn blir inte lite elak mot spelet.


http://www.jesper.nu/onlinespel/tankespel/4110-Never_ending_level_game




Ovido - Quiz & Flashcards