Alla inlägg den 14 november 2007

Av Anna - 14 november 2007 20:54

För det första måste jag ursäkta mig för att jag inte skrev något mer på musse/mimmi veckan... Hade tyvärr fullt upp med läxor, så ett stort förlåt! (Det är okej att skälla på mig) Men nu det andra då...

Idag vill jag prata om min skola. Våran kommun har bestämt sig för att spara in pengar. Hur gör de de då? Jo de ska rensa upp bland våra kommunala skolor!!! Så vilka ska de stänga ned då? Jo, enligt deras planer så blir det mitt kära skb, nacksta o bredsand m.fl  Är det inte en skandal! Nu vill de sätta oss på andra skolor!!! Det är omöjligt. (Läs gärna artiklar om det på st och dagbladet.)  Det som egentligen känns värst är tanken på att de vill riva stenbyggnaden. Observera att de säger kanske för att byggnaden är så gammal att det finns något som kallas för skolan är kulturmärkt... Hjälp oss att protestera, hjälp oss att höras och sist men inte minst tänk på vad vi kan förändra, ensam är inte alltid stark, för flera är större än en.

Ovido - Quiz & Flashcards