Alla inlägg den 13 september 2008

Av Anna - 13 september 2008 11:08

Självklart är jag glad över min skola men, en sak tål jag inte och det är den där jävla jakten. Det skall bli säljakt för alla som vill vara med om man har ett jägarcerftikat såklart. Sedan får man se på, om man nu tycker att det är roligt... Varför skall man göra detta? Jo men det är väl självklart, sälarna tar fiskarnas (människior) fisk! Oj, oj, oj vad hemskt. Som om att sälarna inte behöver mat då! Usch och Blä, det säger jag då bara. Funderar skarpt på att åka ut med kanoten eller ta skolansmotorbåt med plankat...


Det jag vill komma med detta är varför har vi människor makten att bestämma när det finns för mycket av en art, varför skall vi ha rätt att döda?! Samma sak med denna älgjakt, visst vill ni ha mat så... Köp inte på affären samtidigt då. Fattar mig bara inte på dessa folk som säger att de får en adrealinkick. De skjuter faan ett djur till döds! En felträff som träffar djuret men den lyckas springa ifrån så får den lida för er jägares dumstridighet.




Kommentera gärna era åsikter, detta är en fråga som borde uppmärksammas.

Ovido - Quiz & Flashcards