Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Om allmänt irreterande saker

Av Anna - 17 september 2009 17:39

Om ni läste på den andra bloggen fick ni veta att jag skulle fotas, ni fick dock inte veta att Theodor skulle vara med för det blev som så. Han fick följa med, dock var det väl något jag fick ångra lite då Theodor blev irreterad på en hund. Såklart började han morra och bet i luften (Vi var en bit ifrån), då när jag försöker säga åt honom råkar han bita mig i handen! Nog kändes det men det blev inget hål iaf, sen slutade han att skälla när han upptäckt att han bitit mig. Han blev fin på fotona iaf, det var positivt!


Sen var det ju fest igår, satan vilket ståhej det var! Folket söp som satan, ni ska bara veta vilket liv de förde. Folket bölade, badade i spyor, hade kramper, skrek etc. etc... Nä fy faen, sen tar de ledigt pga. baksmällor eller klagar över hur dåligt de mår.

 SKYLL ER SJÄLV!                                


Idag då? Började med att jag hade svenska där min lärare läste upp min text för hela klassen! Förvånad 
Något paff jag blev, han gillade tydligen min början. Uppgiften var att skriva olika sätt att börja en berättelse på, den han läste upp av mig var på en beskrivning av en människa. Nej Lotta, var inte så jag tänkte när jag skrev! Sedan fick vi i uppgift att skriva en egen dialog. Endast dialog, ingen förklaring. Den som läser skall förstå vem det är som säger vad utan. Fick till fyra människor i en konversation, hoppas att det gick vägen.. Vi får väl se nästa torsdag!


Något annat som lär få bli nästa torsdag är basketen, var meningen att det skulle börja idag men nu var nycklarna borta. Eller rättare sag så fanns de inte någonstans, ingen har sett dem sedan Peo haft dem. Så kan det vara men när jag fick höra om hur det kommer att bli på torsdagar blev jag faktiskt lite förargad. Basketen och ridningen kommer att krocka så vi som ska till basketen måste börja att gå dit, till Torrom tar det ca 1h att gå, att då sedan spela basket i 1½ timme känns lite väl mycket. Kanske bara är jag som är lat men roligt att lämna Theo så länge på rummet då, och hur många kommer att vilja gå på basketen nu! När vintern kommer lär folket verkligen vilja gå... 


Ja nu till något mysigt, idag firar jag och Jimme 2 månader. Inte något vi firar men alla andra tycks verka att det är viktigt så nu vet ni det. HARÉ FOLKET!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards