Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Svettig och simstokig med många åsikter.

Av Anna - 10 september 2007 21:23

Hej igen, nu sitter jag här (hos pappa) vid datan och skriver igen. Känner att om jag har en blogg skall jag vara aktiv att skriva i den... Så jag avbröt mitt sims-spelande för detta. Ja, jag spelar det fortfarande men var ju tvungen att pröva Jorden Runt. En riktig höjdare enligt mig och då har jag bara gjort familjen och börjat att bygga huset. Borde nog avslöja att jag började faktiskt att spela innan min basket träning. (äntligen!) Har längtat jätte länge, när man varit sjuk ett tag. Blev tyvärr inte mycket till träning,

det var inte så att jag inte orkade utan att jag skulle ha ett så kallat utvecklingssamtal. Det tog ganska lång tid faktiskt. Vad kan det ha varit? 40 min? Det stämmer nog ganska bra... Sedan tillät inte min tränare mig att springa fullt ös på idioten på slutet. För er som inte vet är idioten när man skall springa till olika punkter, ta i marken springa tillbaka och sedan till nästa punkt. När vi snackar om idioten måste jag bara visa en helt idiotisk bild! Jag när jag var och fiskade någon gång för länge sedan. Vet inte vad jag gjorde med mina fötter... Inte minen heller, och frisyren... AAAAAH!!Idiotiskt


Ja vi alla har haft våra dåliga hårdagar... Vissa, som jag t.ex har det lite för ofta... Det här är säkert en tanke som kommer lite grann hos vem som helst. Finns det någon som alltid är nöjd? Tror inte det... Har haft mycket prat om det på skolan. Nej, inte hårdagar! Utan den här ångesten media ger oss. Skönhetsoperationer, ätstörningar och en stor avundsjuka är vad de bjuder oss på. Mobbningen skulle troligen inte vara likadan som den är idag. Många gånger handlar det om hur man ser ut... Eller hur? Ett sådant ämne kan man disskutera länge! Det finns mycket att prata om där. Det är ganska omöjligt att hålla sig i samma spår... Man kommer lätt in på helt andra ämnen. Det kan vara skollunchen, vilken kändis som är med barn. Ni fattar nog hur jag kopllade det. Konstigt ändå. Att man tillåter folk att bestämma hur man skall se ut och inte. Att vi tillåter folk att bestämma att han är töntig och hon är en riktig outsider som kommer sitta med ett dussin katter hemma. Att vi tillåter folk faktiskt säga som jag precis påstod. Att en kvinna med ett dussin katter skulle vara misslyckad. Livet är nog ganska svårt ändå... Skolan är också ett litet ex. när  vissa har hur lätt som helst att ta till sig nya saker och andra har det helt enkelt det inte lika lätt. Låter roligt, jag vet men det är så det är.

På So:n håller vi på att snacka om den gyllene regeln. Så då snackade vi om avundsjuka och girighet på grund av det. Gissa vad vi kom in på då?! Ja, du gissaderätt. Medians roll i samhället. Men nu får ni ursäkta mig. Jag måste gå och dusha så vi syns imorn antar jag... Måste bara lägga in en liten bild på Tracy. sweety

 
 
Ingen bild

Frida

10 september 2007 23:50

Hejsan! Va bra att du oxå kom igång ;) Har du sett att mamma med börjat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards