Alla inlägg den 2 april 2008

Av Anna - 2 april 2008 19:09

 Har lite tråkigt... Så¨jag lägger in dessa


Robert Gustavsson

En havande tös från St.Peter

Sa jag vet ej vad läkaren heter

Men jag undrade nog

När tempen han tog

För han hade en sådan stor termometer

..................................................
...

Vi kallar dom för potthål

Varfö då?

För vägverket skiter i dom

(ingen skulle garva om det komfrån min mun)

..................................................
........

 Här du Berit här ser du 100kg riktig dynamit!

Ja du, sa jag... Synd bara att stubinen är så kort

..................................................
...............

Ja Börje, han var så envis

När jag frågade om han kunde fixa rören svarade ha:

Men jag är vell ingen rörmockare eller...

När jag frågade om han kunde fixa köksluckan så svarade han:

Men jag är vell ingen snickare eller...

Då ringde jag en hantverkare,

Nästa dag kommer Börje in och frågade om det blev dyrt

Nej, svarade jag

Jag fick välja att bjuda på en kopp kaffe och bakelse eller en liten kärlekstund...

Du tog vell bakelsen säger han

Nej vadå, jag är ju ingen konditor


(Allt från sina stand-up på skansen)


**************************************************
**************************************


Björn Gustafsson



Ovido - Quiz & Flashcards