Alla inlägg den 5 april 2008

Av Anna - 5 april 2008 11:10

Alla vet vilka MUF är, moderaternas ungdomsförbund som består av bortskämda rikemansbarn som tror att de förstår hur människor med sämre ställt har det. BULLSHIT! Man hör deras åsikter och "medlidande". Detta gäller ju inte bara MUF utan även moderaterna som är snäppet värre.

Har aldrig varit ett stort fan av moderaterna men när jag såg detta klipp om djurförsök så kan man inget annat än hata dom... Jag vet att det är många som är för det även på den röda sidan men den här filmen nedanför...

Snälla sig att är något uselt skämt ni ställt till med, han är vegeterian och säger på ett ungefär här i filmen "Jag menar vem skulle kunna äta den här lilla rackarn" Men kan han se sin hund med sådana fruktansvärda skador som dessa djurförsök skapar? Nej, isåfall är han en fullständig idiot.

Själv tycker jag att det vore bättre att testa på människor. Om ni gjort mediciner som ni tycker ni har lyckas med, pröva på eran egen kropp vettja! Hur kan vi och en råtta reagera på samma sätt? Forskarna säger att vi är mest lika varandra av dessa försöksdjur, men mest räcker inte. Hundar son är ett annat populärt försöksdjur på kosmetiska (beaglar för det mesta) kan jag bara inte tro reagerara det samma som vi. Hundar kan inte äta choklad, lök och en massa annat som vi gärna stoppar i oss och vi tål inte all mat dom äter, borde det inde vara samma sak med just kosmetiska och mediciner? Skärpning! Något annat jag läste idag kom från mitt månadsbrev jag får från djurensrätt varje månad. Regeringen vägrar ta upp frågan om sexuella övergrepp mot djur! Detta är faktiskt lagligt i Sverige och kan verkligen ifrågasättas. Det vissa fall då djuret har fått fysiska skador som då räknas som djurmisshandel, men hur är det med det psykiska? Ett barn som blivit våldtaget mår nog knappast sämst över sina blåmärken, de blir rädda för människor. Husdjuren som bor i våra hem klarar sig inte ute i det vilda och efter en sådanhändelse kanske inte heller i den "tamavärlden".

Gå gärna in på djurensrätt hemsida och läs mer om detta.


www.djurensratt.se


Ni kan även gå in på petas hemsida och läsa om alla dessa orättvisor.


www.peta.org


Här kommer ivarjefall filmen med MUF's ordförande Niklas Wykman som pratar om djurförsök...





 

Ovido - Quiz & Flashcards