Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Anna - 17 augusti 2009 20:48

Sitter och skriker inombords, jag vill verkligen inte åka. Jag har inte ens packat färdigt mina grejor, långt ifrån! Tänk om man bara kunde få sitta hemma, slippa alla dessa bussresor och tråkiga kvällar på rummet. Satan vad gött det skulle varit, eller att åtminstone få något svårare att jobba med. Som det är nu är det så lätt att man inte orkar jobba, kanske bara är jag som tycker det. Funderar skarpt på att byta linje men det orkar jag inte, sen blir det problema med Theo också... Att behöva plugga ett år extra kan jag gärna slippa faktiskt. Vem vet, detta år kanske går på flera starka plus då jag äntligen får börja med SAMHÄLLSKUNSKAP! Sen börjar jag med  Mikrobiologi/Genetik och får fler hundämnen också. Hoa, det lät lite patetiskt detta faktiskt...

Mats satt nyss och kollade med mig på olika yrken och vad som krävdes för att få jobbet. Naprapat verkar inte vara så svårt att komma in på iaf, behöver endast ha godkänt i svenska A-B och Engelska A-B.
Etolog var dock lite jobbigare...
Där krävde de Matte D, Kemi B, Fysik B och Biologi B! Om jag minns rätt.

Kan komma till Matte C på Nordvik, Fysik A har jag en möjlighet till att få, Biologi B får jag via "gröna blocket" men ändå! Jaja, för att fortsätta vara en pessimist (hur nu det stavas..) så ska jag börja klaga på att jag ändå inte får något jobb.

Och för att nu byta ämne (och göra allvarliga grammatikfel) så vill jag påminna folket om Järvheden på 5:an 21.55, får varna vissa för hans typ av humor som kan verka stötande. Heh, nu lämnar jag er för att äta gotta

                                                 HARÉ FOLKET!

Ovido - Quiz & Flashcards