Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Anna - 13 oktober 2007 19:50

Hej, igårkväll var jag hos Josse och såg på Death Note <333

Gud vad kul vi hade! Filmen var otroligt bra och sen är det alltid lika kul att mobba Josses lillebror Alex ;) Måste säga att jag blev riktigt stolt över mig själv igår. Jag lyckades att dricka 1.5 l Trocadero!!! Fast... Skall man verkligen vara stolt över det? Jaja, sov ivarje fall över. Vi vaknade vid 10 tiden men var för lata för att gå upp. Men ni ska bara veta vilken energi jag fick när pappa ringde! Eller i varje fall när jaf förstod vad han menade när han sade, nu ska vi klå några indianer. Han pratade om Timrå-Frölunda matchen. Så jag och Josse skyndade oss upp, åt frukost och satte oss vid tvn för att se klart på filmen... (Jag skulle inte hem förrän klockan ett). 

Han inte göra det, men man får vell ta det en annan gång. Så när jag kom hem kom jag precis till lunch. Synd att det inte var en god en... Gulash- soppa, USCH! Så det blev inte mycket till mat. Efter "maten" gick jag ut med Tras som var lika envis som alltid att gå hem till mamma. (Gick dock inte dit.) Det var fortfarande ett tag tills matchen började (trodde jag) så jag tänkte spela Moderat Space Shot som Joss skickade till mig förut. Ett roligt spel som går ut på att skjuta alliansens rymdskepp :D Låter löjligt men det känns skönt efteråt. Hade kommit till KDs boss när pappa sade att det var dags att åka... Jag hade inte ens bytt om till TIK-tröjan! Blev fort klar och vi bar iväg. Matchen började bra. Även fast Frölunda fick det första målet. Visst, Frölunda stor spelade efter målet under första halvlek. Timrå förlorade lite glöd... Men andra, den var en av de bästa perioderna jag sett! Det var verkligen ett bra spel. Tredje började lite sisådär men Timrå kom igen fort och hade snart samma spel som i andra. Synd att hela den perioden förstördes när den f*ckade lilla ski* domaren Persson dömde en utvisning på en timrå spelare. Det var långt ifrån en utvisning! Han nuddade honom knappt. Så det beslutet gjorde så att Timrå fick spela 3 mot 5. Såklart gjorde Frölunda mål så att det blev kviterat. Den där domaren kostade oss ett poäng! Ja, ni fattar då kanske att Timrå vann på förlängningen. Ni skall bara veta vilken lättnad det var. Vill förresten ge en liten eloge till Kalle Koskinen och Åkerlund. Oerhört bra spelat av båda. Även fast de tabbade sig ibland var de snabba att rätta till det. Oj! Glömde att berätta, i första periodpausen fick jag en sn där Timråbakelse av mamma. En liten tradion vi har. Är helt klar en lyckad sådan.

Kom hem, fixade lite tacos och satte mig sedan vid datan för att fortsätta med att krossa alliansen. Kom till moderaternas boss. Dog egentligen inte utan snuddade en knapp när jag skull sänka ljudet och hela spelet stängdes av. Det kändes lite snopet så jag slutade att spela och höll lite koll på fotbollsmatchen. Känns nästan löjligt att man ska spela mot ett land som inte kan vara större en sundsvallskomun! Visserligen kan man inte utsluta länder för att de inte har lika stor mark som oss.  Det vore en riktig skandal, tur att världen har fattat någonting! Japp, nu får det räcka för mig. Inge mera skrivande idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards