Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Hitler - En hemsk man..........

Av Anna - 15 april 2008 16:39

Ingen nyhet egentligen men jag måste verkligen erkänna att det föll fler än en tår från min kind när jag såg filmen Livet är underbart.

Den filmen handlar om Hitlers tid, "gaskammartiden".

Är nästan glad att jag fick se den själv hemma, skulle varit lite pinsamt med tårar på en SO-lektion. Får tacka Karin för att jag fick låna hem den.

Nu när vi fått jobbat om alla dessa världskrig på lektionerna så kan man inte göra annat än att känna hat, men då slog faktiskt en annan tanke mig. Våran värld är nog lika hatisk idag. Om 70 år kommer troligen våran tid stå med i historieböckerna. Först och främst tänker jag på USA, och deras strider i Asien. Även länderna i Asien mot varandra. Det vi upplever eller inte upplever här men som dom gör där. Hur ska det sluta? Förut var det judar vi klagade på, och nu har vi gett oss på muslimerna! Är det så att vi människor alltid måste hitta någon att känna oss överlägsen mot?

Något annat som alla nu nämner på sina bloggar (för att byta ämne) är om lilla Engla. Tänk vilken kärlek hela Sverige nu riktat mot henne. Oerhört bra att fören gångskull ge en "vanlig människa" lika mycket uppmärksamhet som en känd person skulle fått. Den här gången fanns rubrikerna överallt. Fast på tv3-text möttes jag faktiskt av huvudrubriken "Brittan ock Kavin åker till Hawaii!" Ja väldigt, intressant... Det är en sak som jag faktiskt tycker är lite synd nu och som mig berör. Med tanke på alla dessa människor som dör pga våld och så många som blir våldtagna, vad händer med de ansvariga för det hela? 4 månaders straff och storbilds-tv! Japp, där har vi straffet för en våldtäkt i Sundsvall, förjävligt säger jag bara... Ursäkta för språket ;)

Men nu ska jag gå och plugga matte och NO, vi höres.



                                                 


               



P.S Mozart rockar :P

 
 
Niklas

Niklas

15 april 2008 23:31

Du låter lite som en pluggis Anna ;)

Filmen var jättebra och jag håller med om att Hitler var hemsk.

http://niklassawen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards