Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Anna - 25 juli 2009 17:39

Som min långa rubrik säger så blir detta ett långt inlägg om min vecka som gått men först vill jag berätta om ett ljus som jag köpte i Dorotea (tänkte skriva det nu så jag inte glömmer). Handlade om vattumannens positiva och negativa sidor..

Positive
friendly and humanitarjan
honest and loyal
original and inventive
independent and intellectual

Negative
intractable and contrary
perverse and
unpredictable
unemotional and detached

Dem stämmer väl ganska bra in eller? Var tvungen att köpa den bara för att få med den klockrena texten, ljuset har också en väldigt fast rumpa...

Men nu tar vi det dagvis, på måndagen hämtade de upp mig. Resan upp gick fort, fortare än väntat faktiskt. Svanabyn låg närmare än vad jag trodde helt enkelt. När vi kom fram så fick jag en liten rundtur och hälsade på folket.

Nu märkte jag precis hur otroligt intressant detta var för er att veta...

Sedan fortsatte jag och Juice att jobba på överraskningen till hennes maskerad, och givetvis spelade vi lite kort! Sjuan är inte riktigt min grej, man måste tänka så mycket.. På tal om maskeraden så har jag kommit på vad jag ska vara utklädd till, tänker dock inte säga vad men det kommer att bli grymt! Hoppas jag.. Efter några parti kort gick vi iväg till den lilla stugan och såg på Phantom at the opera - den var helt okej, lite väl överskattad bara.

Nästa dag blev det... Fiske tror jag. Blandar ihop dagarna ganska lätt under sommaren, förlåt för det. Hade en ganska så bra fiskelycka, fick de största aborrarna men förlorade mitt underbara drag, mycket lina och en STOR fisk. Så kan det gå ibland.. Sen blev jag för första gången på länge solbränd! Fattar inte hur det är möjligt, på kinderna dessutom!
Att vara röd passar inte mig...

Onsdagen bestod av lite regn och mulet väder, eller mycket regn och mulet väder. Förmodligen skiftande väder, hm väderflicka skulle nog inte heller passa mig... Nejmen nu vet jag hur det var! Detta var dagen vi åkte till Dorotea. Herregud jag börjar ju bli senil... Där handlade jag ljuset och lite presenter till en liten flicka som fyller byxmyndig i år.
På kvällen, eller inte kvällen utan vid 18 snåret så tänkte vi åka in till Grundsjö och lyssna på lite musik, vad visste vi dock inte. Vi gissade att det skulle vara dragspel. När vi kom fram blev jag och Juice rädda, det var pensionärer överallt!! Uscha buscha där kunde vi inte vara (inget illa menat mot er pensionärer) så vi bestämde oss för att gå hem. En mysig promenad var det på lite mer än en mil. Snacka om duktig man kände sig då! Sen blev det mer av mordgåtan och Death note.

Torsdagen var regnig och då menar jag verkligen regnig! Därför blev vi stilla sittandes hela dagen utan att göra något viktigt. Blev knappt mordgåta...

Fredagen var inte världens vackraste den heller men bjöd på sista death note avsnitten, mera kort och Butterfly effect - mycket bra film! 

Sen blev det lördag som betydde att man skulle packa ihop och städa undan allt. Kom hem vid fem och började skriva lite senare än det... Tiden ser ni ju på mitt inlägg. Tror att den visar när jag började skriva och inte när jag skickade det. Klockan är nu 18.46 för er som vill veta, hoppas att ni förstår att jag gjort lite annat också, så seg är jag nämnligen inte! Hm, undra om det fanns någon sanning i de sista orden på förra meningen...

Här tackar jag för mig, ska vara lite onyttig tänkte jag. Jaja, vi hörs folket! 

                              HARÉ och SCHLAGERPUSSAR på er!

Ovido - Quiz & Flashcards