Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Anna - 27 juli 2009 20:39

Fjärde inlägget för idag... Men jag var tvungen att skriva nu, ser på Lotta på Lisseberg nu. Satan vilken hysteri kring Johan Palm, flickorna sprang fram till scen för att få ta på honom! Förstår inte vad som är så speciellt med han, han sjunger ju inte direkt bra.. Snygg? Knappast, jag var 98% säker på att han var en tjej första gången jag såg honom. Om det är brorsan han har med sig på scenen såg han väl lite bättre ut iaf men jaja, sjukt att folket ska vara löjliga när de ser en kändis. Samtidigt så skulle jag förodligen vara likadan om jag mötte på någon i GD...



HARÉ OCH SCHLAGERPUSSAR PÅ ER!

Av Anna - 27 juli 2009 18:31




R.I.P

NEVER





kommer att sakna den goingen..

Av Anna - 27 juli 2009 18:08


Nu är första dagen på jobbet slut. Helt okej faktiskt, lite stressig ibland och sen vissa gånger kändes det dött. Skojigt var (för min del) när Challe Berglund kom dit, kändes udda att se han som en "normal" människa. Var säkert någon känd från GIF där också, folk hade blickar på honom men nu är ju inte jag så inne på fotboll så det var Challe som var coolast idag.
Minus sidan idag var att jag var tvungen att stå hela tiden, känns i rygg och nacke nu om man säger så.  HARÉ OCH SCHLAGERPUSSAR PÅ ER!

Av Anna - 27 juli 2009 10:28

Ska jobba idag... Börjar 12.00 så nu måste jag försöka vara duktig och äta en ordentlig frukost/lunch. Sedan måste jag lära mig kassan också, detta blir ju kul..

Något som är roligt är när man får höra att man börjar bli vuxen så fort man skaffar sig ett jobb, ett jobb på sommaren skall vara en försmak på resten av sitt liv efter skolan, till den hårda "vuxenvärlden" som givetvis aldrig är lätt. Nog för att jag kan hålla med dem om att det åtminstone verkar vara jobbigt, bara räkningarna är något som skulle kunna ge mig en kraftig hjärtattack, en panikartad sådan. Tyvärr tror jag att människorna i "vuxenvärlden" har glömt bort hur det var när de var yngre, sedan tror jag även att de glömt bort att tiderna är nya nu. Pressen på oss yngre är hårdare, ungdomar som vill bli frisör måste tävla med sina poäng för att få komma in på sim utbildning som knappast behöver ett MVG i NO t.ex

Då tänker ni alla, "men då är det perfekt att sommarjobba! Då får ni en erfarenhet till i bagaget." Helt rätt säger jag men för att vara världens största pessimist så lär denna yrkeserfarenhet och allt vårat pluggande inte hjälpa oss ett skit. Något de idag säger är ett yrke att satsa på för där behövs det jobb kommer imorgon vara ett arbete vars personal måste skäras ned. Läraryrket är just ett sådant yrke, kommer ihåg reklamen där fotbollsspelaren Hanna Ljungberg var med och försökte få människor att söka jobb som lärare, då var landet i kris efter dem. Nu läggs skolor ned, och det sparas och sparas. Inget nu är som det var då. Ooops! Nu ska vi snart iväg, HARÉ OCH SCHLAGERPUSSAR PÅ ER!

Ovido - Quiz & Flashcards