Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

En rubrik med ingen mening (ev. den andre)

Av Anna - 12 oktober 2007 15:10

Hej, idag skulle jag faktiskt berätta lite granna om just min dag. Det hela började med att min otroligt sega pappa gick upp alldeless för sent och började plocka ut ur diskmaskinen när han inte ens var halvägs klar. Klockan var då kvart i och han skulle duscha. Ni ska bara fatta hur panikslagen jag var! Mitt no prov började 8.10 och inte ville jag missa det inte! Kom som tur var inte försent. Ja, men i varje fall så hade jag som sagt var ett prov. Måste säga att jag blev riktigt besviken. Hon hade berättat vad vi skulle träna på och läsa i boken. Men gissa vad, provet var inte alls som hon sagt!

Hela provet grundade på olika labrationer vi gjort på lektionerna och de fem sista frågorna hade hon inte äns gått igenom! När jag gick fram och klagade efter provet sade hon att hon ville vi skulle ha något att fundera på! Vad f*n är det för än lärare? Blev oerhört frustrerad. Inte minst för allt prat i klassrummet heller. Men vad kan man göra åt saken nu i efterhand...

Men vad hände sen då? Jo, jag fick skynda mig till matsalen för att lyssna på ssu. Dem var på skolan... Var såklart försenad för att Marit lät oss börja lite senare än bestämt. Vet inte om det var tur eller ej för mig? :S Gjorde inget hoppas jag... Är ändå ganska säker på att jag inte missade så mycket för jag tror att hela ssu gänget försökte få mig till deras sida... Låter lite evil. ;P

Var faktiskt oerhört roligt att snacka med dem. Fast Jackies kommentarer var ändå de bästa. En av dem var " Ja, om inte vi hade haft invandrare skulle vi inte haft all god mat." Fatta vad vi garvade. Ja sen bar man iväg till svenskan. Satt och läste Häxans son igen. Det är säkert den fjärde gången jag läser den nu, men jag kan bara inte hjälpa det. Det är verkligen en av de bästa böckerna jag läst. Efter svenskan bar jag mig iväg till maten igen. Den här gången åt jag. Nu när jag tånker efter så pratade jag nog mest med ssu:arna efter maten... Jaja, ville bara ta upp vilken äcklig mat det var... Den var verkligen förfärlig. Fast det var nog bara jag som tyckte det... Wok har aldrig varit min grej. Ärligt talat så hände det vell inte så mycket sen... Hade bild, gick till Micke. Eller var det tvärt om? Hade handledning och väntade på att Lisa skulle sluta. Gud vad glad jag blev när mammas bil kom farande och vi fick skjuts hem. Att gå är inte min grej direkt heller...

Ja och nu sitter jag här och bloggar om min dag. Inget speciellt som har hänt men har vell inget annat att skriva. Visserligen ska jag se på Death Note med Josse ikväll och vi ska eventuellt åka till Nacksta.

Det är ju ssu/stan-up show där. Allt beror på om jag kan sova över hos Josse och om Josse faktiskt vill åka dit. Vi får se...


Nu vill jag bara påminna mig själv och göra klart för alla er andra att vecka

42 skall jag praoa på foto-programmet. Oroar mig faktiskt lite granna.

Blev jätte glad då de ringde mig för än halvtimme sedan och sade att jag skulle få sovmorgon till kvart i tio :D Japp, men det var allt för mig idag... Hoppas att jag hittar något intressant att skriva om till nästa gång vi ses.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards