Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Våldtäkten på en tre-åring

Av Anna - 5 juli 2009 14:35

  Först artikeln som berättar om den förfärliga händelsen... Sedan kan ni leta efter vad jag satt i kursiv och understrykning...      Misstänkt våldtäkt på treårig flickaHar du tips?

Kontakta polisen i Gävleborgs län på polisens nummer: 114 14

Den treåriga flickan smet i väg från sandlådan. När mamman hittade henne var hon förtvivlad och uppriven.

Nu misstänker polisen att den lilla flickan utsatts för en våldtäkt.

– Vi hoppas att allmänheten kan komma med tips, säger Jan Friberg på polisen i Gävleborg.

Det var vid åttatiden i onsdags kväll som den lilla flickan och hennes två syskon lekte på familjens bakgård i centrala Sandviken.

Plötsligt hörde mamman inga ljud från tomten längre och när hon tittade ut var barnen borta.

– Mamman började genast leta och hittade först sina två söner. Till slut hittade hon dottern som var uppriven och mamman fick så konstiga uppgifter av henne, säger Jan Friberg chef för polisens familjevåldsenhet.

– Flickan kan ha varit borta i en dryg halvtimme men för mamman kändes det så klart som att hon var borta väldigt länge.

Kan ha våldtagits

Polisen larmades och den lilla flickan togs med till sjukhus för en läkarundersökning. Hon har även hörts av experter från polisen.

Polisen misstänker, efter de uppgifter som hittills kommit fram, att flickan kan ha lockats in i en lägenhet av någon och där våldtagits.

Men ärendet är svårarbetat eftersom det inte finns vare sig vittnen eller en klar berättelse. Den lilla flickan har inte ett så utvecklat tal och när hon vallades i området från där hon försvann har hon inte kunnat säga var hon tog vägen.

– Vi hoppas att lokalbefolkningen kommer med tips om de sett något av intresse, säger Friberg.

"Största allvar"

Prover från flickan har skickats till SKL och svar väntas komma om en vecka. De kan visa spår från en eventuell gärningsman.

När det gäller ett sådant litet barn måste man ta det hela på största allvar, säger Jan Friberg.

Han betonar dock att våldtäktsbegreppet är brett när det gäller små barn och inte alltid måste innebära fullbordade samlag.

– Vi hoppas få mer klarhet i ärendet när vi fått tillbaka provsvaren.


**************************************************
*****************************************


Det är nog ganska enkelt att hitta den mening jag vill prata lite smått om..
Håller verkligen med Jan Friberg att detta skall tas på största allvar MEN det borde väl alla våldtäkter göra... Eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards