Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Man blir ledsen när man hör det...

Av Anna - 18 februari 2009 20:59

  Jeremy, 5, uppäten av krokodil

Ryan, 7, såg sin lillebror dras ner och slukas i vattnet


LONDON. Jeremy, 5, lekte med sin hundvalp i vattnet när den fyra meter långa krokodilen dök upp och slet ner honom i floden.

Nu har hans kropp hittats inne i krokodilen.

Storebror Ryan drog runt på sin två år yngre bror Jeremy Doble på en bräda i det midjedjupa vattnet. Deras föräldrar driver en ekoturistbåt som trafikerar floden Daintree i regnskogen i Queensland, Australien.

När brödernas hundvalp sprang ut i vattnet dök krokodilen upp och slet ner Jeremy i vattnet. Han försökte skrämma bort krokodilen, men

priset för att försöka rädda boxervalpen blev hans eget liv. Pojken drogs ner i floden framför ögonen på storebror som skrek högt efter hjälp.

Pappan dök i

Deras pappa dök i för att försöka få upp Jeremy men utan resultat.

Nu har resterna efter hans lilla kropp hittats i en krokodil som fångades in för ett par dagar sedan. På en veterinärstation i Brisbane öppnades buken och pojkens kvarlevor fanns där, rapporterar Courior Mail.

Orolig för brodern

– Det är en fin familj och Jeremy var en sådan gullig och oskyldig liten pojke, säger Keegan Penn som driver en krokodilsafari i närheten.

Familjen sörjer sin yngste son och oroas nu samtidigt för Ryan.

– Att se sin lillbror i käften på en krokodil, det är för hemskt för att förstå, säger Keegan Penn.

Experter tror att det finns runt 100 fullvuxna krokodiler i flodområdet.

Men Jeremys föräldrar har bett om att inga krokodiler ska dödas och har uppmanat myndigheterna att skona även den som dödade deras son.

 _______________________________________


Det som ändå känns ganska så fantastiskt i denna tragedi är det att föräldrarna vill skona krokodilen som ändå slukade deras son, vilket även jag tycker är rätt. Tänker inte använda mig av meningen "Det är naturens gång" då detta känns för brutalt. Men nu visste inte pojken bättre än det att han skulle rädda sin valp (vilket även det är något som får en att sätta gråten i halsen) och då tyvärr kunde nog inte detta sluta annat än som det gjorde. En hungrig krokodil ska inte utmanas, speciellt inte av en 5-årig pojke. Något som föräldrarna även gjort bra på är detta att INTE flytta krokodilerna någon annanstans. De lär isåfall kunna göra lika mycket skada där... Nu får ni observera att jag är trött när jag skriver detta och inte orkar läsa igenom vad jag har skrivit. Så om jag nu bestämmer mig för att läsa det imorgon lär jag troligen undra vad det är för åssikter jag uttalat mig med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards