Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Anna - 16 mars 2009 20:10

Sitter och lyssnar på HV71-TIK, trots den dåliga ljudkvaliten så är det fortfarande spännande. Det står fortfarande 0-0 och jag blir bara mer och mer orolig ju längre matchen går. HV har precis 5 utespelare mot TIKs 4 nu. Tydligen var det rörigt hos något lag, helt plötsligt kontringsläge för TIK men den tog tydligen Liv (fuckade sak...) Jag måste spettsa öronen då ljudet börjar ta av allt mer, nu är TIK fulltagna. Vi klarade det! Nu är det bara resten av period 2 och 3 kvar, peuw. Första perioden lät riktigt dålig av TIK men under den andra låter det som om att vi har spelat upp oss, dåligt powerplay som vanligt dock... HV publiken buar och skriker som vanligt, och folket som klagar på oss för att vi låter... Nu tror jag det händer något, han som kommenterar börjar prata fort. Det blev utvisning på en HV-spelare efter det att det gått 14min, satan vad dem låter. Visslar som tusan, håll käft så jag hör vad gubbarna säger! Moe sköt och Lethonen på retur men inget mål... Nu kommer "Purjulök", hans namn är alldeles för långt att skriva, hm utvisning. FOlket är osäkra vem som åker, Sonnenberg?  Per Gustavsson gjorde en Liv, trippade en TIK spelare som hamnade mot en annan. Vi får utvisning, satans saker... Nu får Åkerlund jobba, 16min har gått av matchen och snart är det powerplaay för HV igen, OOH! Nära mål, bästa målchansen under denna period, fan villken tur vi hade. Publiken skriker åt Challe, varför då? Han har väl inte gjort något, eller? Bara för att han coachar ett BRA lag... Hoho, där ägde jag ut HV, mihihi... Nu är det 5 mot 5 igen, HV var nära att göra mål men nu lovar jag att vi gör mål "Purjulök" tappade pucken och HV får många chanser, mycket "NEEEJ" av publiken nämnligen. 18.40 har gått... Åkerlund tvingas blockera, hm... Vad står det i skott? 18-15 om man litar på aftonbladet, TIK har verkligen jobbat upp sig, i första perioden stod det 14-8... FAAAAAN! HV gjorde mål, så typiskt, någon kom fri mot HV... 1-0 alltså efter 19.24 Icke bra, jobba nu TIK det är SM för faaan! NÄra att HV gör 2-0, vilket tryck HV har... Andra perioden är slut, tur det... Nu kan Challe skälla på dem, näe men få dem att vakna iaf...


Nu blir det väntan i ca 20 min då... Medans kan vi diskutera Lethonens skena som alla andra pratar om, tycker jag borde kunna göra det med, skyll inte på skridskons kvalité, inte heller materialförvaltaren, han som gjorde skridskon, han som säljer skridskon eller Lethonen... Otur är var det var, sånt händer, tyvärr var det nu men det hade aldrig gjort något om Vinnerborg dömt, HVs mål var inte mål eftersom att det var offside i målgården och Backe blev fasthållen eller vad man nu ska kalla det. Styf reagerade på detta och ville ha videogranskning men icke sa innerborg, han ville väl bara hem och slippa alla burop efter den jävla matchen han dömde.

Komiskt att de så gärna kunde granska Pääjärvis mål som var mål men som han dömde offside i målgården... Men som de flesta säger, HV är medias älsklingslag och ingen vill dem något ont, de spelar ingen roll hur mycket de filmar eller annat fusk... Det är ju HV vi pratar om, hockeysveriges söta lilla hundvalp med sina stora bruna söta ögon, inte kan man vara sur på dem... PYTTSAN! Oj, nu kommer skrivkramp. Tar en liten paus så kommer jag tillbaka till tredje.


  Nu börjar den tredje, HV-klacken är igång... Inte lika bra som våran dock ^^ TEnkrat hade pucken nyss, måste bli nabbare... TIK byter Moe håller pucken men passar till SOnnenberg som tappar pucken men får tag i den igen, fina lägen för TIK av både Wandell och Sonnenberg. Ett bra byte, synd att den inte "hoppade rätt" som gubben sade. För många spelare på isen, TIK får utvisning... Moe protesterar, synd att jag inte kan räkna härifrån... Sluta visa på canal+, visa på 5:an så att jag kan se! Borde kanske kolla med Peyman om det är möjligt at få 9:an då TIK matcherna kommer även att visas där, HV jobbar intensivt, Johan DAvidsson har pucken, två mot två läge för TIK, eller som gubben som snackar säger "Timjrå", väldigt vackert... Det blev inte mål av TIK, annars hade jag väl skrikit vid detta lag, nära 2-0 för HV, 15 sek boxplay kvar, mindre nu... Nu lär de bli fulltagna, jaop... Contra säger jag bara TIK, men nejdå... JOBBA för fan! KVITTERA SNÄLLA! Låter snart lika desperat som Caroline af Ugglas... 5min spelade nu... Fortfarande 1-0, HV fortfarande i anfallszon, ett bra skott... Åkerlund hade den tydligen, eller näe... Nu har vi den, Tenkrat har den, ett skott från Erixon... Vilka har pucken! TIK har den, kom igen nu jobba... Ser man på LAnder är på planen, med Pääjärvi... De spelar bra tillsammans hoppas att de får in pucken i mål... Vem som helst i TIK kan få göra mål, i rätt mål... Oj, nu låter det... En HV-spelare har ramlat och gjort sig illa, en klubba i ansiktet... Eh, vafan ni bentacklas och det där såg ut som en olyckshändelse enligt snubben som inte kan säga Timrå men utvisning blev det... Ingen har gjort mål i powerplay säger han, peppar peppar men nu var det försent, 2-0 till HV... Suck, faller snart i tårar. Kanske inte men frustrerad blir jag, vi hade vunnit förra matchen vi var värda det, vi ÄR värda det men SM-guld får kanske vänta tills nästa år... Vad säger jag, vi reducerar snart, sedan kvitterar vi och efter det vinner vi... Som gubben som kan säga Timrå säger, TIK lär satsa allt framåt... HV vill ha en utvisning för något löjligt, HV har fortfarande pucken... Hynning tar den men spelar tillbaka men nu tog Erixon tillbaka den igen... Oj nu är det helt plötsligt 9min kvar att spela, TIK jobba nu... Satsa allt, både armar och ben om det så behövs! Nej, 3-0... Nu kan vi vara körda, men vi har gjort tre snabba mål förut, det kan hända igen, man vet aldrig. Tänker fortsätta att vara positivt inställd. Korta byten av TIK och faaan Lander tog en utvisning, ARMBÅGSTACKLING! Men lilla du, inte så men HV fick göra det förra matchen... Bättre domare idadg kanske, låter som så iaf. Det finns inte många sådana domare nu förtiden. Nu låter det som om att HV-klacken sade ställ er upp, lite tidigt för det? Måste ha hört fel. Luoma hade ett bra läge men Åkerlund räddade, Luoma vill ha pucken igen men måste åka tillbaka till egen zon och TIK är fulltagit. Lander får visst fortfarande spela, roligt för honom, HV fick en utvisning... Låter som om att Åkerlund skall sätta sig så att vi får sex mot fyra, time-out snart? Tror tyvärr att det blir 4-0 nu, de tar ut Åkerlund... Om vi har tur tar HV en till utvisning, kom igen TIK, jobba nu! MOE GÖR MÅL!!! Tack o lov, en reducering, nu är vi igång :D En styrning, fiiiiiiiiiiiiiiiint! Hur kommer Challe att göra nu? Åkerlund är tillbaka i målet men lär väl snart sticka igen. Han står fortfarande kvar, över 17 min har gått... Nu måste vi göra mål, Purjulök försökte men misslyckades, nu kommer det fler lägen! JOBBA! Han pratar fort, HV täcker, Mehlin får förhoppningsvis ont, nu mindre än två min kvar. Åkerlund är borta, *biter på naglarna* Wandell försökte med något men kom mot linjemannen, pucken är bakom målet, MÅL! 3-2!!! Nu fixar vi detta, det lovar jag :D Nu har vi tryck alltså ^^ Hm... fick höra att det var Svensson och inte Moe, nej... Mål i tom kasse, 4-2... En hoppande puck i mittzon, så fel... Efter 19.25 Nu får jag väl helt enkelt acceptera att detta hände.

Får väl hoppas att de går bättre nästa säsong, då ska vi då visa dessa satans smålänningar! Men man får väl ändå gratta HV71 för att slagit TIK, får väl heja på er nu om inte Linköping gått vidare förstås! Tycker lite synd om dem :P Men ja, tack för mig...

Ovido - Quiz & Flashcards