Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Anna - 21 maj 2009 12:10

Som jag sade förut idag eller hur man nu ska uttrycka det så hittade vi järntråd i maten. Tyvärr vet vi inte vart ifrån den kom, det kan ha varit från köttfärsen eller tomatpurén. Det var under måltiden som jag först hittade en liten hårdsak i aten so jag bara lade åt sidan, en fem minuter senare hittade mamma en lång bit, då tog jag upp min och stack mig faktiskt i fingret! Det är så otroligt synd att man inte kunde ha hittat det tidigare så att man visste vart man skulle klaga. 
Vad är det för slags sjuka människor som anser det vara roligt att förstöra andras mat? Glasbitarna i kycklingen var visserligen värre men ändå. Tycker att det är pinsamt av Sverige att detta ska hålla på.


Men för att lämna detta ämne kan vi börja på ett nytt. De två senaste dagarna då jag inte fick skriva har vi haft guidning på skolan för åttorna, första dagen var det Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Ö-vik och Östersund på besök. Jag var inte med under snabbrundan på morgonen då jag hade nationella i matten igen men sedan senare på dagen var det fågelrummet som gällde. Kändes konstigt att stå och prata om fåglar för folk som förmodligen inte brydde sig ett skit. Nästa dag då det var S-vall och Ånge var jag med på morgonen som var intressant... Allting gick bra när vi satt med olika djur i famnen (jag med en påfågelsduva) tills när den nästsista gruppen kom då en skäggagam sket på Linda, fy fan vilken stank! Vi blev spyfärdiga oh var tvungen att torka upp så fort som möjligt och när gruppen kom höll de för näsan, det stank tydligen fortfarande... När det inte var några elever som kommit än så skulle jag ta och hämta duvan igen som jag lagt undan när jag skulle mysa med fågelspindeln så mötte jag på busschafförerna som skulle köra tillbaka åttonde klasserna. De frågade o jag var som tanten på TVn när jag plockade upp fågeln enkelt (konstigt de kan knappt flyga), man kan säga att jag fick en snabb liten övning inför efter lunch. Men under lunchen hade jag det stressigt, chinchillorna skulle ned till djurvård, jag skulle packa färdigt, ut med hunden och äta! Hann med god marginal för jag fick sitta och vänta i nästan en ½ timma. De nya grupperna kom och jag fick prata och prata, min hals lät inte vacker efter ett tag då jag på slutet fick springa till gnagarna och hjälpa till där en gång och var även nära att få gå till reptilerna. Det blev mycket spring med andra ord... Efter det blev det hem till Sundsvall!


Herregud nu var jag nära på att glömma! Kommer ni ihåg Micke, min gamla syo från SKB? Han den äckliga saken som roade sig med att titta på oss tjejers u-ringning? Han var där med sina Haga-elever, gillar inte han. Han är sliskig... Sedan har han Haga-elever också, det säger väl allt? JK!


Men nu länar jag er då inlägget börjar bli för långt, måste dessuto göra mig ordning hunden vill gå ut, HARÉ!



Av Anna - 21 maj 2009 00:02

Gud vilken terror, hade lovat mig själv att inte blogga på två dagar och jag klarade det! Wow tänker ni men jag är mäkta stolt över mig själv. Så ville bara fp skriva innan jag lägger mig, sedan tänkte jag göra en påminnelse till mig själv för imorgon angående järntråden vi hittade i våran mat! Mer om det iorgon/idag.

Ovido - Quiz & Flashcards