Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 17 maj 2009 13:38

Ja det är jag nog, fick precis denna egotrippade känsla och det värsta är att jag följde den, jag sökte på mig själv på google! Det värsta är att jag inte kommer upp förnst efter några sidor. Patetiskt var ordet! Ni alla kan säkert gissa rätt på frågan vem som hade alla träffar, jo Anna Sjödin. SSU tjejen ni vet som fick vad jag skulle vilja säga sparken. Ja, det var bara det jag ville säga och använda mitt namn Anna Sjödin lite granna så att jag syns ;)

Av Anna - 17 maj 2009 10:57

Norge vann igår, han var bra 

Av Anna - 16 maj 2009 20:45

Ni alla har säkert hört om min teori gällande Malena och hennes bakgrund, jag har alltid tyck att hon ser ut som en man. Nu är denna tanke dock krossad, hon har barn, inget fel med det men där rök min teori. Om inte! Hon kanske har gjort som Bree i Desperate gjorde, låtsades vara det med en fejk mage! Haha, jag kom på hennes hemlighet =) Nejmen ärligt talat så får jag önska henne lycka till!

ESC

Av Anna - 16 maj 2009 18:12


Tänkte berätta medans jag kommer ihåg att jag länkat till min bilddagbok, detta för er som vill se bilder. Vill inte betala en massa pengar för att lägga upp lite extra bilder.


Så nu när det var dags så kan vi snacka om ESC, som vanligt kommer jag att se på det trots att jag sagt förra året, året före det, året före det och året före det att jag inte tänker se på det någe mer. Kanske är det som så att tjusningen ligger just i detta, i hatet mot de andra länderna som bara röstar på sina grannländer. Vi måste klaga på Grekland och Cypern, samtidigt som vi ignonerar våran lilla "pakt" med Norge, Finland, Danmark och Island...



Av Anna - 16 maj 2009 12:57

Nu har jag hittat en "ny" komiker att skratta åt/med. Såg han när jag tittade på Comedy Store, här får ni er en liten titt!

Av Anna - 15 maj 2009 18:46

Vilket ni säkert har blivit också. Har alltid älskat Disneys filmer, alla klassikerna och nu vet jag varför alla hade sin charm. Se bara på klippet så förstår ni vad jag menar =)

Av Anna - 14 maj 2009 13:53


Måste säga att jag är riktigt besviken på mig själv! Hundprovet, hur kunde jag glömma bort vart cockerspaniel, engelsk springer spaniel och engelsk blodhund skulle ligga!! Som sagt var så är jag besviken, ville sätta det här provet med alla rätt då jag tyckte att jag var värd det. Har läst om det här sen jag var sju år. Andas... Men det andra gick bra iaf, jag tyckte att jag fick med det mesta om hur vargen blev till hund och om användnings områden på olika raser gjorde jag sex istället för fem då jag blev osäker om jag hade en tillräckligt bra på Puli. Tog Dvärgschnauzer, Puli, Pekignese, Portugisisk vattenhund, Nova Scotia Duck Tolling retriever och... Vilken tog jag? Jaja, jag skrev om sex hundar så det borde räcka finfint.


Hade även mitt prov i nationella Matte A, vilket förvånadsvärt nog kändes bra! Otroligt konstigt hur världen kan kännas upp och ned, något som också var konstigt var att på den svårare delen hade jag inget behov av miniräknaren men på den första delen på de enklaste frågorna satt jag i evigheter. Men som sagt var så får jag bara böna och be om ett MVG, om jag får G så skulle jag dö av skam, vilket jag även skulle göra om jag inte kommer höra till toppen av rätt på hundprovet. Där ska jag ha mest, no doubt. Jag låter hemsk nu men jag begär detta av mig själv.


Nejmen nu ska jag sätta mig ned och andas lite mer så att frustratioen kan rinna av. Hejdå hörni!

Av Anna - 13 maj 2009 17:35


Hejhej, nu får ni vara beredda på ett långt inlägg. För att ni nu ska vara med i texten så bör ni veta att jag börjar med det som hänt nyss och sedan fortsätta bakåt i tiden, med andra ord vänder jag på steken.


Medans jag nu skrev detta fick jag reda på av syster min att vi nu har planer för den 13 november, Tramsgänget! Behöver jag säga något mer? Men nu till det som jag tänkt skriva om. Kommer nu precis från maten och vilka stöter man på? Jo, de lyckliga treorna som ska gå på bal! Jag är inte alls avis... Blev helt kär i en klänning som Michelle bar, den underbaraste rödfärgen, bra längd, ALLT! Jag brukar inte vara så mycket för klänningar men när man ser en klänning som den och som den Petra Mede hade på Melodifestivalen önskar man att man bara kunde få ha den för en stund. Den där känslan som verkligen gör att man känner sig vacker, vacker på det gamla viset, gud vad jag längtar tills vi slutar så att jag får bära en sådan klänning.


Men för att prata lite allvar så måste jag erkänna att jag blev allmänt irriterad idag, tänker även ta upp detta här då ni oftast inte brukar kunna hålla er på en sansad nivå och tycks ändå inte vilja ta det som de flesta att prata. Detta handlar om skolgången, alla vet att jag går under benämningen "pluggis" vilket jag tror det eller ej är stolt över. Det bevisar att jag vill prestera så bra jag kan vilket inte är fel på några vis. Därför bryr jag mig inte om folk kommer på lektioner eller ej, det är deras val men som ni vet så blev en människa attackerad förut för att hon inte kom på lektionerna men då måste jag fråga er nu, ni som gjorde detta... Hur var det med er idag? Vilka var det som vägrade gå på lektionen? Just det, det var ni, även detta något som jag inte skulle brytt mig inte mycket om men när jag berättar för er med några enkla ord att vi ändå måste börja en viss tid trots att en lektion går över tiden ska ni inte "mörda budbäraren". Att skrika "MEN ÅH DIN JÄVLA PLUGGIS!" när man själv går för att hinna med är bara lågt. Även att stå och prata bakom ryggen när man faktiskt är så pass nära att man hör vad ni säger. Ooo, när vi pratar om att höra...


Idag så hade vi guidning i djurrummet, något som man kanske inte borde vara så hyper över men denna gång var det från Kristinaskolan! Ni som känt mig ett tag vet att jag ha ren hörselskada och har hälsat på där ibland, en jättevacker skola. Barnen jag hade verkade tycka att det var roligt, de var dock mer intresserade av djuren än mig men det är kanske inte så konstigt. Vem vill höra tråkigt fakta när man kan klappa djuren? Det var även roligt att prata med deras lärare som tecknade vad jag sade, har alltid velat kunna teckenspråk och att snappa upp ord, det är roligt om ni förstår hur jag menar. Fick även pröva på mina egna kunskaper, gick sisådär kan jag säga er. Man blir nästintill nervös och skakig i händerna! Första gången jag fått problem att stava, glömde t.om ett tag bort vad hund hette så jag får helt enkelt skärpa mig till nästa gång.


Att skärpa mig måste jag även se till att göra nu och imorgon, då väntar nationella i Matte A och även prov om hundarnas historia plus lite annat smått o gott. Hundprovet känns coollugnt men matten... Känner mig redan stressad därför ska jag snart följa mammas råd och plugga lite tal från varje kapitel för att vara så säker som möjligt.


Ja, vad säger ni? Ska vi avsluta med skrivandet nu? Känns lika bra, är väl bara att återkomma för min del annars. HARÉ!

Ovido - Quiz & Flashcards