Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Anna - 4 juni 2009 19:16

vill bara börja att skriva att jag ändå tänkt fel om att förlorat/vinna, hade klarat mig från början... skulle bara fixa 30rader ju! Så nu ville han ha ett ämne, eller snarare detaljer om vad som hänt idag t.ex vad jag åkte för bil till affärerna. Som ni "trogna läsare" kanske vet så är jag sämst på bilar, var osäker på Audi förfaen! Men bara för att tänker jag skriva att det är en vanlig OPEL så ni som vet vad skolans bilar har för märke rätta mig mer än gärna. Kan berätta att bilen var en röd skåpbil, där satt den! Med Nordvik loggan på, ni vet det där grönvita trädet.
Var efterfrågan om bilder också, knäppte lite foton med mobilen på den bilen, andra bilar (än av dm stod det "ofc" vilket var coolt) och gruskorn etc etc... Tyvärr har jag redan tagit 100 bilder på min blogg, kan radera andra mn det tar ör lång tid att ta bort bilder som senare inte syns på bloggen kan dessutom inte lägga in mina bilder från mobilen då skivan saknas. Kan dock lägga upp en random bild!

Blev minprofilbild då, kan berätta för er andra bloggagratisbloggare också att man kan kopiera in bildefr men de vill inte alltid synas, tyvärr.

Mer om min dag då! Med detaljer, jag kan alltid beskriva Dollarstore om ni nu vill det, eller så kan jag berätta om marsvinet som pissade på mig? Det kan jag göra, det var samma marsvin som pinkade på mig förra gången, Cream. Hon är faktiskt ett fint marsvin med sitt långa beiga hår som vi klippte idag. Eller Erika rättare sagt, jag fick hålla i henne medans de andra skulle klippa klorna. Tyckte att hennes frisyr blev fin, vet inte om hon protesterade, håret på baken blev uppklippt och slutar nu nätt och jämt vid marken, även fram fick hon en liten stylning på ungefär samma sätt. Skolans andra marsvin behöver vi som tur är inte klippa! Dm e korthåriga, av rasen Rex nånting. Det är bra att jag har koll, vilket det även är av djurparksgruppen som döpt marsvinsungen till Nancy men som Elin upptäckte idag när hon höll i den var en kille! Nu hete han Kasper, jag döpte honom ^^ Det är ett rätt så sött namn tycker jag, mn detta bevisar iaf att det är vi i hund som kan saker, haha! Wey, GO HUND! Ja...


Haha, nu när jag tänkte räkna hur långt jag kommit märkte jag att jag klarat 30 men kan skriva mer, eller så går jag och mobbar människor på msn. Höll faktiskt på att disskutera giftermål i en konversation, haha de flesta vet vad jag tycker om det. Oh, don't worry mamma o pappa! Vi pratar inte om vi ska gifta oss utan om det överlag :P HARÉ!

Av Anna - 4 juni 2009 18:47

Nu har jag gjort en deal med en pojk om att jag måste skriva 30 rader innan klockan blivit hel nu. Sen blir det 30 till efter det. Då ska han skaffa en blogg.


Okej nu blev det en ändring...30 stycken, klarar jag det? Hm han skämtade, blev rader ändå


Ni lär dock inte orka läsa detta mn jag börjar iaf, läste värsta konstiga artikeln idag om att våran jordbruksminister vill att vi ska skjuta ihjäl alla katter på gatan, läs mer här

http://www.expressen.se/husdjur/1.1594247/jordbruksministern-skjut-katterna


Ett riktigt konstigt samhälle är vad vi lever i idag tycker jag, hm nu fick jag nåt att göra här känner jag, händerna bara går och går. Hade tydligen 38 i mitt förra enligt han, så nu skiter vi i alla styckes indelningar och skriver bara opå så får vi se om han orkar att räkna. det tror jag inte iaf men han har väl inte mycket att göra heller idag. som ni läste i förra så var jag på affäer idag, ska därför fortsätta att prata om den däer måleriaffären jag inte har någon aning om vad den heter... Tapeterna där var grymt snygga, de flesta av dm... det fanns i grymt många stilar mn många av dm som var vackra på håll visade sig vara förstörda när man tittade närmare, flickor i bikini som solar under en parasoll passar inte in till en storblommad tapet, mn sen läser väl int jag sånt (tyvärr) så vad vet jag... kanske man skall skriva om något annat

eller bara fundera på vad det finns att skriva. kan göra som jag gjort förut, skriva vad jag nu tänker, sen får det bli hur konstigt som helst. jag ser att klockan börjar att rinna ut den är nu 54... började inte i den rätta tiden så har wegentligen bara ca 10 min på mig från början.... hade ska det kanske stå, ni får ursäkta de små stavfelen som finns lite här o var men vad kan ni begära av mig som faktiskt bara sitter och trycker på mitt tangent bord. Frågan är nästan vad jag ska skriva på nästa, då har jag faktiskt tid att skriva om saker och ting, vet dock inte vad. det lär bli otroligt intressant för oss alla att se! NOT jaja, skyll er själv om ni inte har liv nog att göra annat än att läsa min just nu meningslösa blogg, shiet kom på en sak. Du måste lämna ut länken till bloggen också så att jag kan läsa den, tre gånger om dagen är det bestämt! Vill räkna nu för att se hur långt jag kommit mn tror icke att jag hinner, två minuter kvar bara och det är inte mycket vill bara skriva en massa bokstävar alfabetet tillexeepl för det kan jag!

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Blev det fel någonstans, känndes som om at jag missade någon :P hoppas inte för då blir det piiiinigt! jaja, hur ska det gå? ågon annan kan få läsa också för detta lär bli intressant nu om man tänker efter

jag tror att jag har misslyckats det är bara en minut kvar eller?

Om man hade gått som man skulle kunna tro varit sagt så hade jag förlorat... fick det till 37, mn vad jag nu kom på så sade vi aldrig att det skulle vara mellan haöv och hel, vi sade trettio minuter!

wow, nu vet jag inte om detta basra syns på mitt inlägg när jag skriver men min text ovan början på "Om" blev nyss röd och stor! Haré folk jag klarade de första 30minuterna =D


Av Anna - 4 juni 2009 17:27


Ja ni, denna dag har varit allmänt weird. Det började med att städa djurrummet och efter det vänta på att Junsele djurpark skulle hämta sina vallabys och duvor. Såg ganska brutalt ut när de skulle ta våra små kängurus, man skulle tydligen ta tag i svansen och hänga dem upp och ned. Ska dock inte säga någonting då när jag skulle ta den otamaste duvan lyckades jag få fast den i stjärtfjädrarna... Ingen åkte av iaf.

Sen blev det lunch och jag tittade närmare på Theodors sår som han hade fått vid ögat, han verkar inte ha ont men det ser ut som om att han har blött. Efter det och en promenad fick jag skynda mig till bilen då vi skulle gå och handla jag och min grupp.

Det blev lite allt möjligt, vi var bl.a på arken och dollar, jag gick även till Intersport. Är ganska besviken på intersport i H-sand, de hade inte en enda basketboll!! En riktig skandal om man frågar mig, papi har iaf en låda eller vad man ska kalla det och någon basketkorg i S-vall.

Arken var dock okej, ganska liten men hur mycket kan man begära därifrån? Såg en otroligt vacker nympfparakit som jag nästan skulle kunnat ha stoppat i fickan. Den såg ut som en blandning av Pippi & Gotte. Vit med gråa fläckar och helgult huvud, plus de fina röda kinder som de alla har.


Sen har vi Dollar då, det var min debut vad jag vet på den butik-kedjan och jag var inte imponerad, påminde om Lidl men med mindra mat, gillade dock några tallrikar... Vilket påminner mig om en affär vi var i, som jag inte kommer ihåg vad den heter, de hade det underbaraste tvättställ jag någonsin sett! Perfekt designat, ganska djupt men vackert ned rundad, den hade som en extra bit innåt där "slurpsaken" satt. Man kunde dessutom ha en liten bricka så att man kunde lägga sin tvål där, ytterst fiffig med andra ord! Ursäkta mig BTW för att jag förälskat mig i ett tvättställ.


Ja sen har vi en sak som jag är lite sur över, fick ett VG i matte A. Kalla mig pluggis men tycker faktiskt att jag är värd mer, enligt min lärare är det för att det skulle vara orättvist mot hans naturvetare om jag fick högre betyg än dem för att jag inte läst en likadan bok, trots att jag klarade mig lika bra som dm på provet! Även detta är en liten skandal tycker jag, sen sade han det här om att jag ändå bara fått göra G-dels proven på kursens prov, så därför kunde han inte dömma på dem. Vet ni varför jag inte kunnat göra de andra delarna? Han visste inte att dem fanns från början! Det är dåligt av en lärare att inte se över vad som ska göras på en kurs. Att jag också blev klar en hel termin före än vad som skulles borde vara ett plus i kanten, men icke sa Lennart! Därför är jag nu sur över att jag fick VG, om jag gått i naturvetarna hade jag fått MVG kan man säga...


Hm, nu kommer lite fakta som verkligen är intressant... Jag borde gå och tvätta mina fötter, luktar lite tåbira tycker jag ^^ 


SÅ HARÉ FOLKET!



Ett litet tillägg:
Jag blev nedpissad av ett marsvin idag och nu är mina fötter rena och fina!

Av Anna - 4 juni 2009 14:52


Störtsköna grabbar och en ännu bättre låt!

Ovido - Quiz & Flashcards