Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Anna - 10 juni 2009 17:01


Ja då var det dags att skriva igen då, inte mycket har hänt men det får ni leva med. Igår tog jag mitt första dopp i havet med Elin, var ganska skönt faktiskt. Varken varmt eller kallt, lagomt med andra ord.
Jo igår hade jag djurrummet för sista gången och fick då pröva på att klippa getternas hovar (det är hovar dm har va?) Gick väl sisådär, geten (Bäbis) ville inte stå still när dem skulle hålla i den och jag var kanske lite väl försiktig. Att hålla i geten däremot tyckte jag va enkelt, man fick lite ont i ryggen bara men sen hade man väl tur som inte blev stångad, Erika blev det... Hon har blåmärken på armarna.

Detta tar mig till idag, nu var inte jag med på det här men Nillas nagel sprack när Matilda (minigrisen) bet henne, AJ säger jag bara... Själv så hade jag hund idag, hur roligt som helst! Vi fick bl.a kolla på kycklingar som tränades med hjälp av klickers, inte live tyvärr men på youtube. Skulle kunna lägga upp ett klipp eller länka men det orkar jag inte.

Det roligaste idag (hittills) var att måla agility hindrerna. Kan inte rå för det men älskar att måla med massa färg! Denna dag fick jag silverfärg, men jag målade väl på lite andra ställen än hindrerna... Eller hindret blev klart iaf, observera hindret (singular). Tog 1½ timma att måla :P

Målade på mina händer också, tyckte det skulle vara snyggt med två silverhänder på rumpan nämnligen. Hade den rosa overallen på mig, så klaga inte för att jag ville bli pimpad! Nejmen nu borde jag sluta skriva... HARÉ! 

Ovido - Quiz & Flashcards