Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Anna - 5 juni 2009 21:14


Det är lite konstigt det här med Akira, han som är med i Talang 2009. Är det ingen som känner igen honom mer än min syster och jag?
Han var med i Floorfiller! Första gången jag såg honom där blev jag lite frälst i honom, en keografi han satt ihop under floorfiller kommer jag ALDRIG glömma. Helt plötsligt sprang han fram till närmsta kamera och klappade sig själv på kinden, något oväntat och roligt som passar perfekt till hans dansstil. I Floorfiller visade han också att han kan dansa fler danser. För er som inte kom ihåg floorfiller kan jag berätta att det gick på 3:an och var lite som en dokusåpa, vi fick hänga med på deras repetioner och lite av vad som hände runt omkring när de bodde i det där huset/lägenheten. Så mycket bättre än So you think you can Dance, där ska de bara lära sig nya och alla får olika. Vissa får bra, andra dåliga. Ett exempel där är Mario som åkte ut pga en dålig koreagrafi! Han var nära att vinna floorfiller så att ni vet... Nu har jag sett han i program som Singing Bee och i Melodifestivalen (Linda Bengtzing & EMD) Kan faktiskt nämna många dansare från floorfiller (börjar upprepa mig) som jag sett i andra program nu, många i So you think you can Dance... Men tv3 starta floorfiller igen! Så mycket bättre än alla våra dansprogram!


Nu blev jag glad iaf, Akira gick vidare, han borde vinna skiten.

Titta bara!


Av Anna - 5 juni 2009 19:26

SLS

Pendeltåg mot Märsta, Stockholm

I ett bås sitter en tjej ~25 och lyssnar på musik och mimar med. Mitt emot sitter en jämnårig kille, som också lyssnar på musik. Han upptäcker plötsligt mimandet och tittar mer och mer koncentrerat på henne. Efter ett tag tar han upp sin MP3-spelare, trycker några gånger och håller sedan upp den framför tjejen. Hon tittar först väldigt skeptiskt på killen och MP3-spelaren, men efter att ha tittat noga på spelaren spärrar hon upp ögonen och tar ut öronsnäckorna ur öronen.
Killen: Det är rätt, eller hur?
Tjejen: Hur visste du det?!
Killen: Jason Mraz är en av mina favoritartister och jag måste faktiskt säga att du är ganska söt när du mimar till din musik.
De fortsätter att pratar och innan de skiljs åt byter de nummer och bestämmer att de ska ta en fika någon dag.


Mycket som händer runtomkring, man borde kanske börja tjuvlyssna lite mer och se om det är något intressant

Av Anna - 5 juni 2009 17:52


Skriver det här också för att jag tycker du är värd att veta det, jag kommer inte lämna dig gumman, om du vill prata finns jag här, så ta hand om dig nu!


<3



<3

Ovido - Quiz & Flashcards