Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Anna - 15 juni 2009 18:57

Vet inte om jg orkar vara seriös idag igen, har tyvärr inte mycket att prata om då dagen gått ut på att plocka blommor och planera inför UF.

Det jag dock skulle kunna prata om är valet att bli vegeterian, de flesta av er vet kanske inte det men jag har bestämt mig för att bli det här på skolan. Problemet är det att jag måste prata med skolsyster om det först men som aldrig är här, mattanterna vill därför inte ge mig maten men nu idag fick jag en lampa att lysa, Madde är ledig och hon är vegeterian, vilket gör att jag kan ta hennes mat! Mattanterna hade nu ingen ursäkt för nu fanns det garanterat mat så att det räckte till mig, en liten seger idag iaf!
Det som gjorde mig frustrerad var när en av mattanterna sade "Det är ju korv som korv..." Då stirrade jag på henne och hon sade "Fast en annan sort". Hon ifrågasätte alltså varför jag ville bli vegeterian, jag sa att jag mådde illa av fläsket innan till vännerna som hon lär ha hört. Sade dock aldrig att det bara är skolans som jag anser är på det viset... Oj, nu flummades det bort här!

Nu hade mattanten rätt, jag är faktiskt inte vegeterian på riktigt. Vill vara det på skolan för att få i mig mat då den "vanliga" maten är oätlig. Det känns bara som en onödig kommentar att komma med, tänk om jag var en äkta vegeterian och bli anklagad för fusk...

Av Anna - 15 juni 2009 16:48

Do you dream, that the world will know your name
So tell me your name
Do you care, about all the little things or anything at all?
I wanna feel, all the chemicals inside I wanna feel
I wanna sunburn, just to know that I'm alive
To know I'm alive

Don't tell me if I'm dying, cause I don't wanna know
If I can't see the sun, maybe I should go
Don't wake me cause I'm dreaming, of angels on the moon
Where everyone you know, never leaves too soon

Do you believe, in the day that you were born
Tell me do you believe?
Do you know, that everyday's the first of the rest of your life

Don't tell me if I'm dying, cause I don't wanna know
If I can't see the sun, maybe I should go
Don't wake me cause I'm dreaming, of angels on the moon
Where everyone you know, never leaves too soon

This is to one last day in the shadows
And to know a brother's love
This is to New York City angels
And the rivers of our blood
This is to all of us, to all of us

Don't tell me if I'm dying, cause I don't wanna know
If I can't see the sun, maybe I should go
Don't wake me cause I'm dreaming, of angels on the moon
Where everyone you know, never leaves too soon

You can tell me all your thoughts, about the stars that fill polluted skies
And show me where you run to, when no one's left to take your side
But don't tell me where the road ends, cause I just don't wanna know, No I don't wanna know

Don't tell me if I'm dying
Don't tell me if I'm dying
Don't tell me if I'm dying



Ovido - Quiz & Flashcards