Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Till er som säger att jag är en jävla idiot utan känslor!

Av Anna - 17 juni 2009 12:03


Theodor är nu hos vet, vi ringde till tre stycken varav två ansåg att det inte var nödvändigt att komma och en såg det inte som akut men bad oss att komma en viss tid ändå. Allt verkade se bra ut, ögonen och öronen funkade finfint! Han var lite stel i bena som dm därför nu är på röntgen med, såret eller skrubbmärket var det inte farligt med! De ville dock raka ena benet för ett prov så nu blir väl hela hunden rakad, han lär se lite rolig ut annars min lilla Lunkentuss. Jaja vi får se vad som händer, papi lär väl ringa snart med svar.



Till er som klagat på mig, genom att läsa mitt förra och förrförra inlägg så har ni ingen aning om allt som hände runt omkring, att uttala er på ett vis som knappast är moget gör att jag inte tänker lyssna på er. När man pratar med vet är det självklart lyssnar på vad dm säger de är trots allt utbildade... Men ni som klagar får gärna klaga vidare, nog för att det tog ganska hårt i början men det är era tankar och dm ska väl få komma fram dm också! Så skriv fler kommentarer om ni så vill...

 
 
Ingen bild

Emelie

17 juni 2009 12:21

Det handlar inte om vad vetrinärenrna säger. Finns dåliga vetrinärer oxå. Men du är 17 år, och har ansvaret över ett liv. Kan man inte själv inse att något är fel när hunden blöder ur munnen och har ramlat 2 våningar. Då bör man inte ha en hund. Sorligt men sant. Jag hoppas allt är bra med hunden. Och jag hoppas du lärt dig att om hunden skadar sig, åker man in direkt.

 
Ingen bild

Kristina

17 juni 2009 15:48

Mådde fysiskt illa när jag såg vad denna hund råkad ut för och i nästa stund läsa att du inte tagit den till vet trots att möjlighet fanns i form av din pappa. Jag saknar ord och känner sorg.

 
Ingen bild

Lotta å eira

18 juni 2009 10:07

Har man bara ett sunt förnuft så åker man in direkt när en olycka händer. Skulle de ha varit ditt barn som hoppade ut 2 våningar upp så skulle du knappast ha väntat 1 dygn på å åka in till sjukan. vad är skillnaden liksom??????? De är de vi reagerar på, att du väntade me å åka in. de går å lösa på alla möjliga sätt om man själv inte är bilburen. Att komma me ursäkten att man inte har bil el k-kort är ur löjligt då de är ett liv du har hand om. Att din mor försvarar dej förstår jag men du har brustit i ditt jobb som djurägare!

 
Ingen bild

pointer är bäst

19 juni 2009 19:21

Tråkigt att så många är negativa och inte anser att du gjort ditt bästa. Men om man ringer veterinären 2 gånger och hunden dessutom piggnar till då har man gjort nog.
Hade det varit inre skador hade ju hunden blivit slö din piggnade till. Man kommer långt med sunt förnuft och veterinär kontakt. Ta väl hand om dig och din tokiga hund. på vovve finns tyvärr många som gärna dum förklarar. Det finns dom som vet och dom som tror.

 
Ingen bild

Catharina

20 juni 2009 17:10

Skönt din vovve mår bättre och jättebra du kollade upp honom.
Ha en fin helg!
Catharina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 maj 2015 18:26

Nu är väntan enorm på att lilla Louie ska komma hem, den 13e juni är han 8 veckor och det börjar kännas så sjukt nära nu!      Jag menar se bara hur snygg han är! Redan nu ser han utställningsklar ut ;)  ...

Av Anna - 9 september 2010 10:56

Hej, sitter nu och väntar på att historian ska börja efter vad som kännts som den längsta håltimmen på länge. Har fördrivit tiden med att lyssna på dagens låt Green Day - Jesus of Surburbia som för övrigt är den bästa låten som någonsin skrivits. ...

Av Anna - 4 maj 2010 17:29

Har precis haft husmöte med de andra som bor här, tydligen ska vi fixa till boendet. Något som jag tyvärr inte tror kommer att gå bra. Jaja, förlåt nu måste jag faktiskt gå, Hejdå ...

...

Av Anna - 26 april 2010 13:48

Har precis gjort fiskprov, gick väl sisådär är ju ett G iaf ev om han rättar snällt så får jag ett VG men då måste han rätta snällt. Glenn är ju sjuk nu men jaja nu sitter jag och lyssnar på klasskamraternas prat om ex och sånt. Jaja, orkar fan inte ...

Av Anna - 22 april 2010 08:36

Först stort grattis till mor! Sen ska jag börja klaga på alla som super överdrivet mycket på denna skola. Det första jag ser när jag kollar ut genom mitt fönster är ölburkar hängandes i träden, liggandes på marken, ÖVERALLT! Sen blir vaktmästaren t...

Ovido - Quiz & Flashcards